ICV reclama una gestió més ambiciosa de les polítiques de mobilitat
ICV s’oposa al projecte de mobilitat per a Calella que desenvoluparà l’empresa municipal Gestvia durant aquest 2017. Va votar en contra del pressupost perquè, consideren els ecosocialistes, és continuista i no respón a l’ambició que caldria en la seva gestió. El representant d’ICV al Consell d’Administració de l’empresa, Joan Carles Rosa, ha explicat en una entrevista a Ràdio Calella TV quines són les mesures que el partit proposta i que esperen siguin incorporades en propers exercicis.
Gestvia ha tancat per aquest 2017 un pressupost que s’eleva al milió 278 mil euros, dels quals una porció de poc més del 10% es destina a inversió. ICV, que com a partit amb representació municipal té cadira dins el Consell d’Administració de l’empresa de mobilitat, discrepa de la distribució que s’ha aprovat fer de la partida de 140.000 euros per a inversions.
“La proporció d’inversions és una mica superior al 10% del pressupost total i significa que es destini una partida de 100.000 euros per al trasllat de les oficines que hi ha a la Fàbrica Llobet-Guri, que serà ocupada per l’Escola Salicrú. No s’ha posat sobre la taula una ubicació concreta, s’han discutit algunes opcions però no està decidit”, ha explicat Joan Carles Rosa, representant d’ICV al Consell d’Administració de Gestvia en una entrevista a l’Info Migdia de Ràdio Calella TV.
La resta, 40.000 euros, es reserven per a la compra d’un nou vehicle de senyalització, que és una altra de les atribucions que té Gestvia.
Però més enllà de la distribució d’inversió, ICV critica la línia continuista del pressupost que fa que es vagin acumulant superàvits anuals d’aproximadament 100.000 euros per falta d’execució. “Pensem que la recurrència d’aquest superàvit posa de manifest que no tenen l’ambició que hauria de tenir una empresa pública com Gestiva, que té per objectiu la millora del servei al ciutadà i la millora de la mobilitat de Calella, tant de vianants, ciclistes o vehicles motoritzats”, ha dit Rosa.
Joan Carles Rosa ha exposat en una entrevista a l’Info Migdia de Ràdio Calella TV que percep voluntat d’acord i entesa per part de tots els membres del Consell d’Administració de Gestvia i, en aquest sentit, espera que algunes de les seves propostes siguin acceptades de cara a futurs exercisi. Per exemple, aquelles que tenen per objectiu fomentar la mobilitat sostenible amb l’impuls del vehicle elèctric.
“És l’administració qui ha de donar el primer pas perquè els usuaris s’engresquin a fer ús dels vehicles elèctrics i híbrids”, afirma Rosa, qui detalla que, entre les propostes presentades per ICV hi ha la instal·lació de punts de càrrega elèctrica en els aparcaments que hi ha a la ciutat. “També que estiguin excempts del pagament de zona blava, i una millora del servei seria el pagament de zona blava mitjançant una aplicació al telèfon mòbil”, ha afegit.
També proposen estudiar l’adeqüació de nous espais d’aparcament de llarga estada, estudiar l’habilitació de carrils exclusius per a la cicrulació de bicileta o renovar el servei de transport del Carrilet per fer-lo més atractiu a nivell turístic.
El representant d’ICV, Joan Carles Rosa, avala la decisió d’haver d’indicar la matrícula del cotxe en el tiquet per aparcar la zona blava. Ha explicat que només afecta a aparcaments de llarga estada i que la mesura ofereix garanties també als usuaris.