ICV porta al ple del Consell Comarcal una proposta per desbloquejar les millores en mobilitat al Maresme

El partit ecosocialista demana el suport de la resta de formacions amb representació comarcal per exigir a Generalitat i a l’Estat que s’asseguin a la taula i acordin les mesures per a la millora de la mobilitat al Maresme. I que aquestes s’ajustin a l’última revisió del Pacte per a la Mobilitat Sostenible del Maresme que, amb un ampli consens del territori, conclou que això passa per la pacificació de l’NII i la supressió dels peatges de l’autopista.

Els compromisos de les dues administracions amb el territori es van concretar a partir d’un primer informe, l’any 2009, segons el qual l’objectiu prioritari en termes de mobilitat era la construcció d’una via alternativa a l’NII i a l’autopista que absorbís tot el trànsit. En base a això, l’Estat va transferir la titularitat de la carretera a la Generalitat i va fer un primer pagament de 97,4 milions d’euros per a l’execució de la denominada Ronda de Mataró.
Segons el relat que ICV recull a la proposta, la Generalitat de Catalunya va destinar la partida a polítiques d’habitatge i mai ha justificat el projecte. Els ecosocialistes expliquen que això ha bloquejat fins a dia d’avui les negociacions entre administracions i que també impedeix que es puguin actualitzar les prioritats, que han diferit amb el pas dels anys.
Ho ha explicat el conseller comarcal Sebastián Tejada en declaracions a l’Info Migdia.
Exigim a la Generalitat que justifiqui els 97,4milions d’euros, la provisió pressupostària dels diners ja que els ha gastat en una altra cosa, i renegociar amb l’Estat el contingut de les inversions en mobilitat perquè ja no ens serveix la idea de duplicar la capacitat de l’NII. Volem la supressió del peatge i inversions en la xarxa ferroviària i millora de la interconnexió entre municipis.
En la proposta, ICV també reclama que s’estableixi un calendari de transferències fins arribar a la partida de 400 milions d’euros que l’Estat va comprometre quan va traspassar la titularitat de l’NII a la Generalitat de Catalunya. Tejada creu que els partits comarcals donaran suport a la proposta de resolució que es portarà a aprovació del ple convocat per dimarts 29 de gener.
A continuació podeu escoltar íntegrament l’entrevista: