Gómez (Estimem Calella): “Es fa una promoció turística ancorada en el passat”

L’entrevista política de Ràdio Calella TV al portaveu municipal d’Estimem Calella ha girat al voltant de l’economia i el turisme, dos temes que Enric Gómez ha interrelacionat parlant de pressupostos i de l’estratègia del govern a l’hora de promocionar la destinació local. D’una banda ha avançat que el partit prepara el debat de pressupostos, encara sense notícies de l’executiu, i ha reclamat novament conèixer com s’inverteixen els ingressos per la taxa turística que la Generalitat obliga a revertir en el sector. Diu que a Calella la xifra ascendeix als 426.000 euros.

Nova entrevista política a Ràdio Calella TV. El portaveu municipal d’Estimem Calella, Enric Gómez, ha avançat que demanarà reunir-se amb tècnics municipals per saber quina és l’execució del pressupost del 2024 – el primer que elaborava el nou govern de Junts i el PSC – per afrontar el debat de finals d’any.

Hem deixat marge per saber com es mouria aquest govern en certes àrees. Ara tindrem entrevistes amb tècnics municipals i, en base al feedback que rebem, farem les propostes per als pressupostos del 2025.

Gómez ha comentat que, de moment, no hi ha hagut contactes amb el govern sobre els pressupostos del 2025. Junts i PSC tenen majoria en el Ple Municipal però, no obstant això, l’any passat van escoltar l’oposició i acceptar-ne propostes.

I relacionat amb això, ha reclamat novament conèixer com s’inverteixen els diners que l’Ajuntament ingressa per la coneguda com taxa turística. Un impost sobre les pernoctacions en establiments d’allotjament que varia en funció de la seva qualitat i que la Generalitat obliga de revertir en el sector. Gómez es mostra molt queixós de no tenir la informació desglossada després d’haver-la demanat reiteradament durant l’últim any, públicament i també de forma privada.

Ingressem 426.000 euros i en què ens ho estem gastant? Quina és la promoció turística que s’està fent? (…) Estem veiem una promoció turística ancorada en el passat, no és moderna ni eficient. Fa uns mesos vaig veure una despesa de 9.000 euros en un article per a una revista catalana de pagament, que costa 4,50 euros, i vaig pensar: això quin retorn té?

La promoció en canals digital i plataformes especialitzades seria l’aposta del líder del partit, que explicaria què faria ell amb aquests diners, sumats als d’una altra acció que es va realitzar al Far. Parla d’uns 12.000 euros, aproximadament.

Amb 12.000 euros fas una promoció turística a Tripadvisor, venent la destinació i els allotjaments de Calella a tot el món. Hi ha eines modernes per fer la promoció turística més eficient, arribant a un target més obert. No només al mercat català i molt específic.

Enric Gómez, d’Estimem Calella, ha reiterat el seu posicionament favorable a l’actualització dels impostos i taxes després d’anys de no tocar-los malgrat l’encariment dels preus; tot i mantenir la seva crítica amb la recollida de la brossa. Lamenta que la ciutadania pagarà més per un servei que no millora.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.