Gestvia estudiarà retornar part dels abonaments de la zona blava
Una de les primeres mesures adoptades pel comitè de crisi local ha estat la suspensió del pagament de la zona blava a tot Calella mentre duri la situació d’alarma. Per tant, sense fixar un termini. D’aquesta manera es busca facilitar el confinament de la ciutadania i que no hagin de sortir al carrer per moure el cotxe o per posar un tiquet. Els parquímetres han quedat inoperatius i s’ha reorientat les funcions del personal de Gestvia, que passaran a fer accions contra el coronavirus, segons s’ha informat des del Govern Municipal. El portaveu de l’executiu i president de l’empresa pública de mobilitat, Josep Torres, ha confirmat que tenen sobre la taula la possibilitat d’abonar part de l’import dels tiquets de zona blava mensuals i trimestrals.
En declaracions a Ràdio Calella TV, Torres ha dit que estudiaran la petició que fan molts dels usuaris i que, a priori, veu raonable.
L’estudiarem però ara mateix no puc dir res en ferm (…) Ara ens preocupa molt la malaltia i com evitar el contagi, mantenir la zona blava inoperativa perquè la gent no surti de casa (…) És raonable i està sobre la taula.
Els agents i vigilants de Gestvia que s’encarreguen del control i la gestió de les zones blaves passaran a realitzar tasques de suport a les accions per prevenir el contagi del coronavirus. Aconsellaran els vianants sobre la importància d’estar-se a casa i, en cas de sortir, mantenir la distància de seguretat de, com a mínim, un metre.
El telèfon 671 067 009 d’assistència a persones en situació de vulnerabilitat
L’Ajuntament de Calella ha activat aquest mateix dilluns una línia telefònica per coordinar l’atenció a les persones en situació de vulnerabilitat i que podrien resultar greument afectades per l’actual situació d’emergència. És el 671 067 009.
No és un telèfon generalista sinó que s’encarregarà únicament de coordinar les accions que s’han de dur a terme des de l’àrea de Política Social per garantir el benestar de les persones en situació de vulnerabilitat. El portaveu del Govern demana fer un ús responsable per tal de no col·lapsar-lo.
Està pensat per a gent gran, persones amb discapacitat física o depenents que necessiten ajuda puntual o de manera continuada. La resta de la població tenen els telèfons que s’han activtat des de la Generalitat i l’Estat. No ens agradaria que es col·lapsés amb trucades per demanar informació o consell mèdic, perquè no és la funció.
El 061 és el telèfon de Salut Respon per alertar de sospites de coronavirus, gratuït des de divendres passat; i el 112, el d’emergències.
Per afrontar la crisi del coronavirus, l’Ajuntament de Calella ha reforçat l’àrea de Política Social, que obrirà a les dependències de la Fàbrica Llobet-Guri de dilluns a divendres, matí i tarda.