Estafen a una calellenca a través d’un fals suport tècnic de Microsoft
Un correu electrònic demanant les seves dades personals per tal de verificar la llicència de Microsoft que s’ha caducat i una posterior trucada per ratificar les dades personals. És així com actuen els estafadors que es fan passa per tècnics de Microsoft. La companyia tecnològica ha denunciat que un 63% dels usuaris tenen el risc de ser estafats per part del suposat equip de suport tècnic a través de pop-ups, phishing (estafes de suplantació d’identitat), correus electrònics i trucades de telèfon. És el cas de la Judith Marín, una jove calellenca de 23 anys, a qui li han estafat milers d’euros.
La jove va rebre un correu electrònic on li demanaven que posés les seves dades personals per tal de verificar la llicència de Microsoft que se li havia caducat. La Judith Marín, la jove calellenca estafada, va pagar la quota i dos dies més tard rep una trucada del Regne Unit per ratificar les seves dades personals. En aquest moment els suposats tècnics de Microsoft l’alerten que el seu ordinador està molt danyat i han de fer unes comprovacions. Així ho ha explicat la Marín en declaracions al programa La Ciutat.
Els suposats tècnics van entrar en remot al meu ordinador i em van mostrar tots els virus que tenia. Jo m’hi vaig refiar perquè no hi entenc. El primer dia només et mostren això, no fan res més. I al cap de tres dies m’adono que han demanat un préstec online i que La Caixa li concedeix.
Un préstec de 6.400 euros del que la Judith s’assabenta a través d’un correu electrònic de La Caixa. Mentre la distreien amb els gràfics d’antivirus, li estaven rastrejant el seu ordinador per a poder copiar tots els seus documents i imatges. Entre els que hi havia escanejada la targeta de codis de la seva entitat bancària. D’aquesta manera van obtenir les claus per suplantar la seva identitat. En rebre l’avís del préstec concedit, immediatament Marín es fica en contacte amb l’entitat bancària per anul·lar-lo.
Vaig trucar al telèfon que et faciliten per qualsevol dubte, i ells em van dir directament que tenia tots els elements per ser una estafa. Segons la Caixa em van enviar un SMS, que jo no he rebut. Suposo que aquesta persona que em va entrar a l’ordinador, va desviar també el SMS.
Ara, la Judith Marín denuncia que és ella la que ha d’assumir la totalitat del préstec i que l’entitat bancària no farà res fins que no tingui una demanada en contra.
La Caixa em diu que fins que ells no tinguin una demanada en contra no poden fer-hi res. I jo els hi he dit que si jo no he demanat això, i estic venint amb una denúncia de Mossos d’Esquadra, no pots parar-ho? I ara si no pago aquest mes em ficaran a la llista d’impagats.
La comissaria de Mossos d’Esquadra d’Arenys està portant el cas des de l’àrea d’investigació. Marín haurà d’esperar al judici per tal de poder resoldre el cas.
Mossos adverteix de la quantitat de fraus online que es realitzen cada dia, un 63% dels usuaris estan exposats aquests tipus de fraus a través de trucades, pop-up, phishing o redireccions web.