Esquerra discrepa de les prioritats d’acció de Gestvia per al 2022
Esquerra no ha validat el pressupost de Gestvia per al 2022 que recull les prioritats d’acció de l’empresa municipal de mobilitat. Principalment, pels 50.000 euros que s’han reservat per a la futura gestió de les places que tindrà a l’aparcament de l’Aldi, un projecte que el partit republicà posa de relleu que està molt poc definit. Retreu que els diners no es destinin a accions concretes i d’aplicació immeditada i que, segons Esquerra, repercutirien positivament en la mobilitat de Calella.
El cap de l’oposició i portaveu d’Esquerra, Xavier Ponsdomènech, ha criticat la partida que Gestvia reserva per a l’aparcament de l’Aldi, del qual, subratlla en tenen escassa informació. Ni tan sols, quantes places seran de gestió pública.
No hi ha informació sobre el nombre de places que tindrà l’aparcament, cosa que que condicionarà el tema econòmic. L’únic que sabem és que la planta que gestionarà Gestvia serà de lloguer amb opció a compra.
En relació al projecte de Can Saleta i la seva viabilitat econòmica, a l’espera dels resultats de l’estudi que ha encarregat Gestvia, Ponsdomènech considera que a priori l’empresa té prou solvència i no hi haurà dificultats per afrontar la inversió necessària, que podria passar per una operació de crèdit.
Esquerra apostaria aquest 2022 per eliminar la zona verda a l’entorn del Rierany dels Frares i implementar el model d’estacionament gratuït per a residents al sector turístic. Aquesta seria la prioritat que haguessin reflectit en el pressupost, i no l’aparcament de l’Aldi.
Aquests últims dos anys, amb el canvi d’hàbits turístics i l’arribada de molt vehicle privat de països europeus, ha provocat un major col·lapse de la zona d’aparcament a l’entorn de la riera. Sempre hem valorat que la zona verda s’hauria d’implementar aquí en comptes d’on està funcionant.
El partit republicà ha fet públiques algunes propostes que han presentat en el sí del Consell d’Administració de Gestvia, presidit pel socialista Josep Torres, amb Guillermo Gomis, de Cs, a la vicepresidència. Per reflotar El Carrilet, que és un servei deficitari, Esquerra proposa arribar a un acord amb Pineda de Mar perquè els usuaris del seu Xino-Xano puguin fer ús del servei de transport de Calella a preus reduïts. I a l’inrevés. Diu Ponsdomènech que això tindria beneficis a nivell econòmic, sobretot turístic.
Aprofitant que també hi ha un servei similar que funciona a Pineda de Mar, oferir als usuaris un tiquet a un preu simbòlic perquè puguin pujar a El Carrilet de Calella. Seria beneficiós pels dos municipis .
Així mateix, Esquerra demana que s’aprofiti la instal·lació d’un semàfor d’accés a la zona del Far i Les Torretes, que està pendent d’execució, per eixamplar el pas de vianants pel lateral nord de la carretera i obrir-hi un carril bici. Lligat amb això, reclama els aparcaments gratuïts per a bicicletes, que és un projecte que el Govern Municipal té pendent i arrossega d’exercicis anteriors.
Tenim espai i hi ha diferents models d’aparcament que permetrien tirar endavant aquesta idea, que hem portat al Consell de Gestvia i també ha passat pel Ple Municipal. Si no recordo malament, també hi han reclamat altres partits i ho han negociat en pressupostos anteriors, però no s’ha dut a terme mai.
Malgrat aquest seguit de consideracions sobre les prioritats polítiques que recull el pressupost de Gestvia, Esquerra celebra que finalment aquest 2022 es dugui a terme la millora de les instal·lacions de l’empresa amb el trasllat de les oficines i despatxos a un altre sector de la Fàbrica Llobet-Guri.