Esclata el conflicte laboral al servei de neteja i recollida selectiva

Protesta sorollosa dels treballadors de la brossa i la neteja viària per reclamar millores salarials i laborals, que repetiran dimecres i divendres a la Plaça de l’Ajuntament. Les seves demandes van dirigides a l’empresa Urbaser, que té la concessió del servei, i a qui responsabilitzen d’haver bloquejat les negociacions iniciades el gener; però reclamen al govern que actuï de mediador perquè les parts s’asseguin a la taula i arribin a un acord que eviti que el conflicte s’intensifiqui. Per ara, no es planteja un escenari de vaga. La direcció de l’empresa guarda silenci públic, mentre el govern municipal recalca que es tracta d’una qüestió interna i ha demanat responsabilitat a uns i altres perquè el servei no en resulti afectat.

La plantilla de l’empresa Urbaser ha fet visible el seu malestar amb la concessionària dels serveis de neteja i recollida selectiva de la brossa amb una protesta a les portes de l’Ajuntament, que repetiran demà dimecres i divendres al migdia, per reclamar millores salarials i també de salut laboral.

Tot plegat, enmig de la negociació del conveni laboral que es va activar el passat mes de gener – caducava el desembre del 2023 – i que la representació sindical dels treballadors denuncia que l’empresa ha bloquejat mantenint una posició que consideren “inamovible” davant les seves demandes.

Després de 4 anys de congelació dels sous, la plantilla reclama una apujada generalitzada del 5,7% per compensar la pèrdua de poder adquisitiu, la revalorització dels salaris d’acord amb l’increment de l’IPC, i sumar una paga extraordinària al setembre per afrontar les despeses escolars que s’apliqui de forma progressiva durant els pròxims 4 anys, que són els de la vigència de la contracta.

Germán González, secretari general d’Habitatge del sindicat CCOO, ho ha explicat en declaracions a Ràdio Calella TV:

En la negociació per al nou conveni, els empleats proposen que l’equip de neteja viària pugui ampliar la seva jornada laboral 1 hora al dia per així poder gaudir-ne de tres de descans consecutius. Defensen que això s’aconseguiria amb una reorganització d’horaris i de planificació del treball sense cap cost afegit per a l’empresa. Expliquen des de la representació sindical que això tampoc se’ls ha volgut reconèixer.

Per últim, posen damunt la taula les condicions de la maquinària i la flota de vehicles que s’utilitzen per a la prestació del servei. Asseguren que estan obsolets i que l’empresa s’excusa amb què no té pressupost per actualitzar-les, però que constitueixen un risc per a la seva salut laboral.

Amb aquest escenari, i amb les converses en un punt mort, la plantilla ha decidit treure al carrer i fer visibles les seves demandes amb la primera de les protestes que farà aquesta setmana. Van ser ahir a la plaça de l’Ajuntament i hi tornaran demà dimecres i divendres, al migdia. D’aquesta manera volen donar un toc d’atenció als responsables municipals perquè intervinguin en el conflicte i facin de mediadors entre les parts perquè s’arribi a un acord. González recorda que l’Ajuntament és, en última instància, el responsable del servei que presta Urbaser per mitjà d’una concessió municipal.

La direcció de l’empresa Urbaser ha declinat l’oferiment de Ràdio Calella TV de traslladar la seva posició en aquest conflicte obert amb una plantilla de 60 treballadors, la majoria subrogats de l’anterior contracta.

Des del govern de l’Ajuntament de Calella s’ha informat que s’han rebut als representants dels treballadors i s’han escoltat les seves preocupacions i demandes, i que se’ls ha traslladat el compromís d’actuar com a mediadors per intentar aproximar posicions. Amb tot, recalca que es tracta d’un conflicte intern. Sí que se’ls ha traslladat – i així ho han indicat a Ràdio Calella TV – que s’ha demanat a les parts “responsabilitat i professionalitat” per garantir la prestació del servei.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.