Els turistes del Maresme posen un notable a la destinació
Els allotjaments turístics de 22 municipis de la comarca del Maresme han participat en un projecte pioner d’anàlisi de la percepció del visitant respecte el compliment dels protocols de seguretat i higiene davant la Covid. Se’n desprèn que tres de cada quatre posen un notable a la neteja dels espais. També és de nota la puntuació que donen a la destinació en el seu conjunt. Aquest estudi s’ha fet per iniciativa del Consorci de Promoció Turística Costa de Barcelona-Maresme aplicant tècniques d’intel·ligència artificial.
El Consorci de Promoció Turística Costa de Barcelona-Maresme ha presentat els primers resultats de l’estudi fet en allotjaments de 22 municipis de la comarca, dins del qual s’ha preguntat específicament sobre l’opinió dels turistes en relació a l’aplicació dels protocols de seguretat anti-Covid. Els usuaris han atorgat una puntuació de 8,34 sobre 10, nota mitjana dels últims 24 mesos.
S’ha pres una mostra de 37.323 opinions emeses pels turistes de 140 allotjaments de totes les tipologies: hotels, aparthotels, hostals, càmpings i cases rurals de totes les categories, des d’1 fins a 5 estrelles. El mercat rus és el que millor puntuació atorga, un 8,46. El mercat italià dona una millor puntuació al 2020 (un 8,30) que al 2019 (un 8,14), malgrat la crisi sanitària que ha fet canviar alguns aspectes en l’experiència turística.
L’informe l’ha realitzat l’empresa Vivential Value i es converteix en un primer input pels futurs clients que pot tenir la destinació maresmenca. Així mateix, des de l’organisme turístic es valora com un potent element de fidelització de cara a futures temporades.