Els espais alliberats de la C-32 s’aprofitaran per generar energia neta
Al túnel de la C-32 a Mataró s’ha començat a desplegar el programa perquè la xarxa viària catalana, composada per uns 6.000 quilòmetres de carreteres, sigui plenament autosuficient a nivell energètic. Consisteix en la instal·lació d’un total de 22 plantes fotovoltaiques que generaran els 21,4 GW/h d’energia que requereix cada any. N’hi haurà a l’entorn de les boques del diversos túnels per tal d’abastir-los i també en els espais que van quedar alliberats de peatge. Per tant, a Santa Susanna, Arenys de Mar i Vilassar de Dalt. Està previst que els excedents els gestionarà L’Energètica, que és l’empresa pública de renovables que ha creat la Generalitat de Catalunya.
Inversió de 32,5 milions d’euros per avançar en la descarbonització de la mobilitat i fer front a l’emergència climàtica. En aquest cas, per al programa sobre eficiència, autogeneració i sobirania energètica en instal·lacions viàries, que es desplegarà fins el 2026 amb l’objectiu d’abastir els 6.000 quilòmetres de carreteres catalanes.
Les intervencions més rellevants per la superfície d’actuació i l’energia que es generarà es faran als espais que van quedar alliberats de peatge. En el cas de la C-32 nord, a Santa Susanna, Arenys de Mar i Vilassar de Dalt. També s’instal·larà un parc solar a l’antiga àrea de peatge de la C-33, a Mollet del Vallès.
A més, hi ha projectes en punts importants de la xarxa viària com el túnel de Parpers que connecta Argentona i la Roca del Vallès (C-60) o l’eix de Bracons (C-37), entre d’altres.
Els excedents d’energia generada per aquestes instal·lacions els gestionarà L’Energètica, seguint el procés de concentració dels recursos energètics de la Generalitat cap a l’empresa pública de renovables que està duent a terme el Govern amb l’objectiu de maximitzar-ne l’aprofitament.