Els comerciants de Calella podran regalar minuts d’aparcament als seus clients

Nova acció de suport al comerç local. L’associació Calella Centre Comercial –que aglutina establiments comercials, de restauració i hostaleria i de serveis personals– podrà regalar mitja hora d’aparcament als seus clients gràcies a un acord amb Gestvia, l’empresa municipal que gestiona les zones blaves. Per beneficiar-se’n caldrà tenir l’aplicació AparcarE descarregada al mòbil. La campanya s’activa en plena campanya de Nadal, se’n farà una avaluació d’aquí a tres mesos, però la voluntat de les parts és consolidar-la i facilitar les compres a les botigues de Calella, de locals però sobretot pensant en la clientela que ve de fora amb cotxe.

Comprar a Calella sense presses, sense pensar quan s’acabarà el tiquet de la zona blava, és l’objectiu de la campanya que impulsen l’associació de comerciants i Gestvia, que consisteix en regalar mitja hora d’aparcament. S’acaba de posar en marxa ara i amb ella s’aconsegueix donar un valor afegit al comerç local, pensant en els clients d’aquí però sobretot els que venen de fora amb cotxe.

Josep Maria Gallart, president de Calella Centre Comercial, assegura que tot plegat permet fer un pas endavant més en la millora dels serveis que hi ha a la ciutat.

Per exemple, una persona que entra en una agència de viatges o una joieria, on l’atenció s’allarga, i va amb les presses i el neguit que se li acaba el tiquet. Doncs llavors, des del mòbil de la botiga, i a través de l’aplicació AparcarE se li posa mitja hora més d’aparcament. Això es tradueix en la paraula servei, servei al client.

Els comerciants han trobat en Gestvia un aliat per fomentar les compres a Calella, sobretot en aquesta època de l’any. Se’ls ofereix tiquets de 30 minuts d’aparcament a la zona blava a meitat de preu. Són uns codis QR que es només es podran utilitzar a través de l’aplicació per a mòbils AparcarE. El president de l’empresa municipal de mobilitat, Josep Torres, n’ha explicat el funcionament.

Simplement el botiguer tindrà uns talonaris de codis QR per escanejar amb l’aplicació i llavors podrà carregar els 30 minuts d’estacionament que proporcionem (…) Es poden demanar paquets de 100 tiquets al preu de 10 euros; o de 250 tiquets per 25 euros.

Pel moment, la campanya encara no ha arribat al conjunt dels establiments associats a Calella Centre Coemrcial, entre els quals hi ha botigues, bars i restaurants, empreses d’hostaleria i de serveis a les persones. Gallart exposa que la coincidència amb l’època de festes no hi hauria acabat d’ajudar. No obstant això, confia en l’èxit de la iniciativa i que s’acabarà estenent a tots els negocis locals.

Era un tema que estava damunt la taula però entenc que per qüestions tècniques no s’ha pogut posar en marxa fins ara. Estem enmig de la campanya de Nadal, que és molt important per al comerç local i per això s’hi ha abocat; i de moment encara no hi ha una resposta molt gran. Des de l’associació en farem un recordatori perquè s’hi apuntin.

La campanya es llança com una prova pilot de tres mesos però amb la voluntat que aquests tiquets-regal als clients de les botigues de Calella s’acabi consolidant. Així ho ha expressat el president de Gestvia.

Parlem de tres mesos de prova pilot per avaluar com ha funcionat, i millorar tot el necessari (…) No estem treballant per ara, sinó per al futur. I estic segur que el tiquet ens ajudarà a fidelitzar la clientela, que vegi que la nostra ciutat és amable també en el tema d’aparcament.

Les botigues han de demanar els tiquets d’aparcament a meitat de preu a l’àrea d’Economia Local, enviant un correu electrònic a garciasg@calella.cat, indicant les dades de l’empresa.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.