El tercer trimestre a les escoles començarà amb classes telemàtiques i seran avaluables

Les escoles retornaran a la seva activitat el 13 d’abril, just després de Setmana Santa, però ho faran de manera telemàtica. El Departament d’Educació ha establert uns criteris que defineixen com ha de ser l’avaluació i el seguiment de l’alumnat durant el període de confinament a causa de la Covid-19. El principal objectiu d’aquesta mesura és poder donar continuïtat a l’activitat formativa per ajudar a mantenir el procés d’aprenentatge amb propostes educatives que arribin a tot l’alumnat.

Eva Sánchez, directora de l’Institut Bisbe Sivilla, ha explicat que el Departament els ha donat ordres de començar amb l’activitat lectiva online a partir del dia 13. Tot el que es faci des de llavors serà avaluable.

Ens han dit que a partir del 13 d’Abril retornarem a fer classes però en confinament, no sabem quan podrem anar als centres. Tot el que fem a partir del 13 sí que serà avaluable. En funció del que pugui fer cada alumne, perquè les circumstàncies socials i les necessitats de cada família són diferents. Tampoc sabem si tots els alumnes tindran dispositius per poder fer aquestes feines, si tenen wifi… Tot això ho estem analitzant aquests dies per comunicar-ho al departament i en cas que hi hagi algun alumne que li manqui alguna d’aquestes coses els hi pugui proporcionar.

De fet el Departament enviarà el 13 d’abril unes noves directrius als centres per fer l’avaluació d’aquest últim trimestre. Reconeixen que la docència “haurà de ser virtual” i demanen que l’avaluació sigui personalitzada tenint en compte les limitacions de cada alumne, fet que implicarà un paper important dels tutors. En la mateixa línia s’ha expressat la directora de l’Escola Pia de Calella, Maria Romero, qui ha demanat al Departament directius més clares per saber, què fer amb aquell alumnat que no té els recursos necessaris per fer classes telemàticament.

Si bé és cert, que tenim alumnat que té accés a xarxes i a ordinadors també és cert que, hi ha una sèrie de famílies que no. I no sé què farà el Departament per poder proporcionar aquestes eines als alumnes sense recursos. No sé de quina manera es gestionarà tot plegat, perquè per mòbil pots demanar feina, però que l’alumne la faci pel mòbil és molt complicat. No sé si podrem anar a les escoles a preparar dossiers com ja vam fer quan van anunciar que tancarien les escoles… Ens plantegem diferents opcions per arribar aquestes famílies, que són les que més ens preocupen, perquè les altres ja les tenim encarrilades.

Amb tot, Educació recorda que les activitats que s’organitzin han de ser inclusives i que s’ajustin al ritme, les característiques i la situació personal de cada alumne. També demanen seguir els paràmetres de l’ensenyament per competències bàsiques i no caure en la necessitat i la pressió, d’acabar els programes.

Pel que fa a l’avaluació i a les notes del 2n trimestre, els pares les haurien de rebre a finals d’aquesta setmana. I és que Educació ha demanat a tots els centres que només es tinguin en compte els resultats dels alumnes fins al 12 de març, data en què es van tancar els centres educatius.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.