El Síndic de Greuges de Catalunya dedica aquest dimecres a la gent de Calella
Els veïns i veïnes de Calella que tinguin dubtes o queixes en relació a les administracions públiques o empreses que presten serveis generals –com l’aigua, el gas o la telefonia– podran traslladar-les aquest dimecres 23 de febrer a l’equip del Síndic de Greuges de Catalunya, que dedica el dia a la nostra ciutat. Les atencions es faran telemàticament, per videoconferència o trucada telefònica, sempre que s’hagi sol·licitat la cita prèvia al telèfon 900 124 124 o per correu electrònic a l’adreça sindic@sindic.cat.
El Síndic de Greuges organitza aquestes jornades territorials per tal d’apropar la institució als ciutadans i facilitar la presentació de queixes o consultes.
Durant l’any 2021, el defensor de les persones va rebre un total de 49 peticions de calellencs i calellenques, 24 de les quals van ser queixes –i la majoria relatives a l’administració pública i a qüestions d’impostos i pagaments– i les altres 25, consultes. A resultes d’això, la institució va iniciar un total de 47 actuacions a Calella.
Segons l’informe anual al que ha tingut accés Ràdio Calella TV, el Síndic de Greuges va realitzar gestions sobre 15 expedients relatius a l’administració pública i tributs, 12 en matèria de polítiques socials i 11 de seguretat ciutadana i justícia, com a més destacades.