El Servei Català de Trànsit engega una campanya de prevenció de conductes de risc dirigida a motoristes
En el que portem d’any, 17 motoristes han mort a les carreteres catalanes, 7 més que en el mateix període del 2017. Aquest continua sent el col·lectiu en què augmenta la sinistralitat i, per això, el Servei Català de trànsit té en marxa una campanya preventiva de control de conductes de risc.
L’ha explicat Anna Pintó, responsable de gestió i planificació de seguretat viària del Servei Català de Trànsit.
Una campanya intensiva sobre control de conductes de risc adreçades als motoristes. L’objectiu és augmentar la seguretat en els seus desplaçaments i la percepció de risc entre aquest col·lectiu. En aquesta campanya es vol posar èmfasi en l’ús del casc homologat com a element de seguretat passiva per part de motoristes i acompanyants i també en totes aquelles conductes de risc que posin en perill la seguretat viària, com pot ser l’excés de velocitat o conduir sobre els efectes de l’alcohol o drogues, distraccions i altres conductes reglamentàries.
Durant la campanya notarem més presència d’agents a les carreteres, tant de Mossos d’Esquadra com de Policia Local.
Pintó ha avisat que la principal causa dels accidents de motoristes és l’excés de velocitat, a la qual li segueix les distraccions. Per això, ha fet les següents recomanacions, especialment adreçades als joves.
Que tinguin prudència a l’hora de conduir, que pensin que ells són un dels col·lectius vulnerables de la mobilitat i que, en tot cas, sempre adeqüin la conducció a la seva destresa. I, sobretot, que no es distreguin utilitzant el mòbil mentre condueixin i, sobretot, el tema de la velocitat que és molt important en aquest tipus d’accidents. Que vagin a una velocitat adequada i que no corrin excessivament.
Pintó ha explicat que els 17 accidents mortals que s’han produït en el que portem d’any han sigut a vies interurbanes, sobretot a carreteres on hi ha corbes, i a les vies d’accés a Barcelona.
La responsable de gestió i planificació de seguretat viària del Servei Català de Trànsit ha afirmat que hi ha un alt índex d’utilització del casc, però que no tots els motoristes el porten de forma adequada.
Hi ha un elevat índex d’utilització del casc, el que passa és que sí que hi ha un marge de millora perquè pensem que molts motoristes porten el casc però no el porten ben cordat o, per exemple, està caducat o no està homologat. Per tant, hem de continuar incidint en l’ús perfectament col·locat del casc homologat com a element de seguretat passiva i, molt important, per evitar seqüeles greus en els accidents de trànsit.
Al juliol es farà una segona campanya de control de motoristes i de prevenció de conductes de risc, coincidint amb l’augment de la mobilitat de les motocicles provocat pel bon temps.
A continuació podeu recuperar l’entrevista íntegra a Anna Pintó, responsable de gestió i planificació de seguretat viària del Servei Català de Trànsit.