El sector reacciona a l’ocupació de la temporada turística: “Hem d’agafar el bou per les banyes”

L’Associació Turística de Calella (ATC) ha posat xifres a la percepció generalitzada que la temporada estiuenca del 2023 no ha donat els fruïts que s’esperaven, almenys pel que fa a l’ocupació. Per sota de les expectatives que s’havien generat durant la primavera. La preocupació de l’empresariat va confirmar-se a mig agost quan es va convocar una reunió amb els reponsables municipals per posar la problemàtica damunt la taula, analitzar-ne les causes i conseqüències, i començar a prendre decisions de forma conjunta. En declaracions a Ràdio Calella TV, la presidenta de l’ATC, Sònia Hernández, ha reconegut que cal donar un gir a l’estratègia de promoció i millorar el posicionament de Calella en els principals motors de cerca. “Calella no hi surt”, lamenta Hernández.

La temporada turística del 2023 podria marcar un punt d’inflexió en la manera en què Calella ha dirigit l’estratègia promocional de la destinació. Així ho ha apuntat la presidenta de l’ATC, Sònia Hernández, qui certifica que l’oferta local no queda posicionada ni tampoc prou ben identificada en els principals motors de cerca a Internet.

Percebem que no sortim a tots els cercadors, Calella no hi surt (…) Hem decidit agafar el bou per les banyes i treballant de valent, de la mà de l’Ajuntament, sense dispersar-nos i incorporant també el sector comercial i de la restauració. Volem vendre Calella com un ‘pack’, sense deixar-nos res.

Les ocupacions turístiques de l’estiu n’han estat el detonant. S’han quedat lluny de les expectatives que, durant la primavera, apuntaven a fregar el 100% de llits disponibles. Per Hernández, la conclusió és que s’ha viscut una temporada que defineix com “estranya”.

Semblava que arrancava amb molta força i s’ha anat frenant a partir de Sant Joan i finals de juny. Majoritàriament, des de l’Associació percebem aquesta realitat, tot i que hi ha una minoria a qui li ha anat fantàsticament bé. No sé el perquè.

I això és una mala notícia – segons reconeix Hernández – per a una destinació que treballa per a la desestacionalització de la temporada però que encara concentra entre els mesos d’estiu – juliol i agost – la majoria del seu negoci.

Ens mouríem entre el 80 i el 85% d’ocupació mitjana. No arribar al 100% els mesos de juliol i agost és dolent. Són els mesos més forts i on s’obté el benefici anual (…) Al 80% dels establiments, la temporada ha costat, i a la resta, els ha anat fantàsticament bé. I no sabria dir-ne el motiu.

La presidenta de l’ATC afirma que aquest comportament de la temporada s’ha replicat en moltes d’altres destinacions de la costa catalana, amb qui Calella comparteix un model turístic similar. És a dir, una oferta sustentada en el pilar del “sol i la platja” encara que complementada amb comerç i restauració, activitats de caire esportiu i natural, i una planta hotelera ubicada al nucli urbà. En aquest sentit, diu que no són justes les comparacions amb Santa Susanna, on l’estiu ha deixat millors resultats.

És impossible competir amb la planta hotelera de Santa Susanna, amb els jardins que tenen, les avingudes, les piscines dins les instal·lacions… És impossible. Nosaltres podem competir com a ciutat en general: amb establiments renovats, amb un centre comercial alegre, i m’agradaria poder dir amb una oferta nocturna alegre, que desgraciadament pràcticament no existeix.

La situació preocupa a l’empresariat turístic calellenc que, ja a mitjans d’agost, va reunir-se amb els responsables municipals i va acordar crear una taula de treball per reaccionar sense dilació. En ella, a més del sector hoteler, també hi participen els del comerç i la restauració perquè “aportin la seva visió”.

Des de l’ATC s’apunta que caldria abocar més esforços en accions digitals i repensar la presència en esdeveniments firals, mantenint la que vinculen Calella amb el turisme familiar, d’esport o natura, per exemple. I si això vol dir fer més inversió, també hi estan disposats.

Sí, haurem de treure diners d’altres partides i incrementar la de promoció, la presència a Internet i xarxes, el posicionament de la destinació i campanyes (…) Ara s’inverteixen uns 35.000 euros en la promoció turística per vendre no només la Calella hotelera, sinó la ciutat en el seu conjunt.

L’anàlisi inicial situa l’estratègia promocional com una de les debilitats de la destinació i aquí es podrien dirigir els primers canvis, que començaran a executar-se aquesta tardor per tenir la nova carta de presentació de Calella per principis d’any, quan es comencen a fer les contractacions.

Compartir

Potser t'interessa

1 Resposta

  1. Albert ha dit:

    Seguim amb turisma de tour operator, barat i de borraxera
    Hi ha qui ha pujat d.esglao i ha apuntat a un altre tipus de gent
    Tenim el Neptuno que amb gran esforç ha pujat de categoria i els ha anat molt be
    Per descomptat no podem tenir un atzavara on es pagan 230€ per parella/nit i els hotels renovats han apostat per omplir llits a preus irrisoris
    El poble deixa molt que desitjar
    Es veu deixat i brut…. senssa encant…. una pena
    Sap greu que tans esforços sols deixin deutes
    Ademes la calor insoportable fa que el turista comenci a fugir i buscar indrets mes agradables
    Sols es una opinio

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.