El ple aprova el projecte de l’aparcament Can Saleta per un import de 9 ME

Pas endavant per la construcció del pàrquing Can Saleta, un requisit per a l’ampliació de l’hospital. El ple municipal ha aprovat el projecte d’obra, que té un cost de 9 milions d’euros. Tindrà 4 plantes amb 425 places, d’entre les quals 89 seran exteriors, tal com es recull en el Pla de Viabilitat econòmica de l’aparcament de Can Saleta de l’empresa municipal Gestvia, que ha rebut la llum verda de tots els grups a excepció de Calella En Comú Podem i la CUP. Els comuns han retret la ubicació, l’elevat cost de l’obra i la impossibilitat de fer servir el terreny per una nova ampliació futura. Per la seva banda, la CUP s’hi ha oposat en considerar que l’operació econòmica en considerar-la deficitària. Des d’ERC, Estimem Calella i el govern s’ha posat èmfasi en la importància de l’aprovació del préstec: “el que estem votant és història. Estem votant si volem o no l’ampliació de l’hospital”, ha expressat l’alcalde, Marc Buch.

El ple municipal de juliol ha aprovat el Pla de viabilitat del projecte de l’aparcament Can Saleta, un pas indispensable perquè l’empresa municipal Gestvia pugui contractar el crèdit per pagar-ne la construcció i per a l’ampliació de l’Hospital Sant Jaume. El projecte d’obra ascendeix als 9.050.481,14 euros, dels quals 5.650.000 euros provindran de finançament hipotecari extern.

Tindrà 4 plantes i una subterrània, amb 336 places internes i 89 exteriors, reservades a la Corporació de Salut del Maresme i la Selva. El crèdit bancari per la seva construcció -de 5 ME- és una xifra, tal com ha reconegut l’alcalde, elevada. Per la CUP, suposa comprometre la viabilitat de l’empresa pública Gestvia. Albert Comas, el portaveu dels cupaires, critica un cost infravalorat de la infraestructura i una previsió d’ingressos “molt optimista”.

Sebastián Tejada, de Calella en Comú Podem, posa en qüestió l’elecció de la ubicació de l’aparcament i el que suposaria a curt i llarg termini. Segons els comuns, en un futur hipotecaria una segona futura ampliació de l’hospital, mentre que en un primer moment comportaria molèsties a l’escola La Minerva.

Tejada també va recriminar l’augment del cost de l’obra, i el que comportaria executar-la en un context d’inflació i que suposa un esforç econòmic elevat per la bossa d’aparcament de 425 places que es crearà, de les quals, segons exposa, només s’afegeixen 120. Demanava un temps de marge i que s’evidenciessin els compromisos de la Generalitat per l’ampliació de l’Hospital abans de fer el pas.

Per la seva banda, Estimem Calella rep amb bons ulls la proposta. El seu portaveu, Enric Gómez, insisteix a fer pressió conjunta per incloure un accés a l’hospital directament des del pàrquing i també un espai per aparcar nous vehicles de mobilitat personal com a millores del projecte contemplat.

Els republicans demanen no posar fre al procés de l’ampliació de l’hospital Sant Jaume de Calella. Xavier Ponsdomènech, líder de l’oposició, reconeix que l’augment d’aparcaments a la ciutat no resoldria el problema que hi ha per estacionar els vehicles a Calella.

Des del govern, l’alcalde, Marc Buch, ressalta la importància de l’aprovació del projecte de l’aparcament de Can Saleta. “El que estem votant és història”, sentencia en ple municipal.

En el pla de viabilitat es contempla una tarifa inicial d’1,83 euros l’hora, amb possibilitat de flexibilitzar els preus en funció de l’evolució del projecte. El pla de viabilitat ha estat aprovat per 13 vots a favor i els vots en contra de Calella en Comú Podem i la CUP.

 

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.