El ‘pet friendly’ com a oportunitat de negoci

Imatge: GHT Hotels

Viatjar amb mascota és cada vegada més habitual i els establiments turístics es posen al dia per a satisfer la demanda i aprofitar aquesta oportunitat de negoci. Un nou nínxol de mercat que s’estima mou a l’any més de deu milions d’euros al conjunt de l’estat espanyol. N’hem parlat amb el president del Gremi d’Hostaleria del Maresme, Jordi Noguera, que ha reconegut que estem davant un segment de mercat molt rellevant i d’una captació de clientela molt favorable.

Una captació de clientela molt favorable. Evidentment, tot el que suposi que les nostres visitants, la gent que s’allotja a casa, puguin gaudir d’unes vacances en companyia de les seves mascotes, afavorirà que es puguin desplaçar i que la nostra oferta cada vegada sigui més àmplia. Hi haurà alguns establiments que seran reticents i s’ha de respectar. A casa seva cadascú decideix el seu plantejament i n’hi haurà d’altres que ho veuran com un nínxol de mercat que pot ser més interessant i facilitaran el ‘pet friendly’, fins i tot amb millores a les seves instal·lacions perquè les mascotes hi puguin estar més a gust.

Establiments que es posen al dia per atraure més clientela, que demanen a l’administració que destini més espais reservats per a les mascotes i que flexibilitzi la incompatibilitat a l’hora de rebre o mantenir la certificació de bandera blava, un distintiu que atorga anualment la Fundació Europea d’Educació Ambiental a les platges que compleixen una sèrie de condicions ambientals i d’instal·lacions. El president del Gremi d’Hotelers ha dit a RCT que davant l’auge d’espais per a mascotes a les nostres platges, l’administració acabarà reculant.

Cada vegada la consideració és més gran. Anem condicionant espais i millorant els serveis i, per tant, entrant en una normalitat dins la regularització de les platges i les zones de bandera blava. Anem donant passes i cada vegada l’administració ho tindrà més present perquè el que és evident és que moltes famílies tenen mascotes i tothom vol viatjar amb elles. Lògicament, cada vegada s’han de contemplar més aquests espais.

Noguera ha dit que cada vegada hi ha més turistes que decideixen viatjar amb les seves mascotes, que ja no es plantegen deixar-lo en algun centre on se’n puguin fer càrrec mentre la família està de vacances. D’aquí que molts visitants posin en els seus filtres de cerca d’establiments que siguin ‘pet friendly’.

Jordi Noguera, ha recordat, però, que quan es viatja amb mascota, l’animal mai pot quedar sol a dins de les instal·lacions i que, per tant, s’ha de ser conscient que això pot condicionar les activitats familiars conjuntes, i que és necessari desenvolupar unes normes de convivència entre clients que viatgen amb gos i sense.

Sempre hi ha d’haver un membre de la família amb l’animal. Això vol dir que a vegades també et lliga més del compte perquè per exemple, quan és l’hora dels àpats evidentment als menjadors i zones socials de l’establiment, només hi està permès l’entrada dels gossos pigall. Lògicament, et condiciona que a l’hora dels àpats s’hagi de combinar; un està dinant i l’altre passeja el gos. S’ha de ser conscient que si vols anar amb el teu animal has de tenir cura d’ell i això et pot suposar una mica de trasbals a l’hora de participar conjuntament de les activitats familiars que hi puguin haver.

Un total de trenta-set dels seixanta-nou municipis costaners d’arreu de Catalunya tenen ja una platja per a gossos, aquest estiu. D’aquestes, una desena són al Maresme.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.