El nou aparcament de Can Saleta tindrà capacitat per a unes 400 places

L’aparcament de Can Saleta és ara d’ús exclusiu per als treballadors de l’hospital.

La futura construcció de l’aparcament de Can Saleta, a càrrec de l’Ajuntament de Calella, compensarà amb escreix la desaparició de les places que ara hi ha vinculades al sector de l’hospital Sant Jaume. Se’n guanyarà un centenar, segons va apuntar en sessió plenària el tinent d’Alcaldia de Territori, Marc Buch, entrant al detall del protocol de col·laboració signat amb el Departament de Salut per fer efectiu el projecte d’ampliació del centre sanitari. Va explicar que les primeres estimacions tècniques indiquen que en resultarà una bossa d’aparcament per a 400 places, per sobre de les 295 actuals. Sense comptar les que hi haurà al supermercat Aldi, i que ara gestiona Gestvia com a aparcament de zona blava.

El projecte d’ampliació del Sant Jaume presentat per Salut detalla que l’actual oferta d’aparcament al sector és de 295 places. Hi suma les 90 d’estacionament regulat per zona blava de l’hospital, 40 davant d’Urgències i 80 més als terrenys del turó del costat del tanatori; a més de les 85 places que hi ha darrera Can Saleta i que són d’ús exclusiu per als treballadors sanitaris.

Detall de les places d'aparcament actuals (Font: Dep Salut)

Detall de les places d’aparcament actuals (Font: Dep Salut)

 

Responent a una pregunta de la CUP, el tinent d’Alcaldia de Territori va avançar que s’estima que el futur aparcament que construirà l’Ajuntament de Calella disposarà d’unes 400 places.

El Departament de Salut ens diu que hem de garantir un mínim 220 places d’aparcament al sector i que tenim hi ha la possibilitat d’incloure-hi les 120 places que es generen al centre comercial. Nosaltres els responem que no perquè tindrem la capacitat de crear-ne 400 a l’aparcament de Can Saleta. Per tant, en total seran unes 520. No en faltaran sinó que, per sort, en guanyarem unes quantes més.

La implantació del supermercat Aldi farà que es passin de les 126 places que hi ha ara a l’aparcament Hospital 2 d’estacionament regulat per zona blava a les 120 futures, repartides en dues plantes subterrànies. Se’n perdran 6.

El Ple Municipal desestima la moció perquè es revisi l’estudi de mobilitat de l’Aldi

Amb els vots en contra dels partits del Govern (Junts per Calella i el PSC) a més de Cs, el Ple Municipal va tombar la moció que van presentar Esquerra i els Comuns per demanar que l’estudi de mobilitat encarregat per l’Aldi contempli les dinàmiques que es generaran al sector a partir de l’ampliació de l’hospital. Ho van defensar els regidors portaveus Xavier Ponsdomènech i Sebastián Tejada, i la regidora de la CUP, Núria Freixas, els va donar suport.

Xavier Ponsdomènech (ERC):

Sí creiem que caldria un estudi de mobilitat. Els dos que s’han fet a petició de Territori no ens diuen de manera clara, i ben feta, com queda la mobilitat del sector.

Sebastián Tejada (CeC):

Necessitem un pla de mobilitat que contempli les necessitats d’aparcament relacionades amb l’hospital i l’Aldi, els accessos peatonals i bicicleta, vehicle privat i transport públic, i nous accessos des de la C-32. I està clar, la necessitat de pacificar l’N-II per convertir-la en una via urbana.

Núria Freixas (CUP):

Considerem que és bàsic refer aquest estudi, i ampliar-lo al conjunt de la ciutat de Calella (…) L’ampliació de l’hospital, el canvi que hi haurà a l’autopista, la pacificació del centre urbà… Tot això requereix un estudi de mobilitat integral que s’hauria de fer amb urgència.

Des del Govern Municipal, el tinent d’Alcaldia de Territori, Marc Buch, va exposar que el projecte d’ampliació de l’hospital haurà d’acompanyar-se del seu propi estudi de mobilitat, i que vindrà molt condicionat per la funcionalitat que tindrà el centre i que hores d’ara es desconeix. Per exemple, per on entraran els pacients, quin serà l’accés d’ambulàncies, etc.

Entenem que el Departament de Salut haurà de fer l’estudi de mobilitat que es generarà amb l’ampliació de l’hospital, i ells també ho entenen així. És una zona que canviarà moltíssim i, fins i tot, l’accés de vehicles podria ser per un altre punt. També cal tenir en compte que, en el mateix sector i si tenim sort, es preveu el cobriment de la Riera Capaspre, almenys el primer tram. Per tant, aquesta moció ara no té sentit.

El regidor de Cs, Guillermo Gomis, es va posicionar al costat de l’executiu local.

Es barregen temes diferents. Hi ha un conveni de mobilitat amb l’Aldi i un altre sobre l’hospital.

L’Ajuntament de Calella ha confirmat que l’empresa promotora de la construcció de l’Aldi als terrenys de l’aparcament Hospital 2 encara no disposa de la llicència d’obres, que s’espera tramitar en breu. S’ha informat favorablement sobre els tres estudis presentats que fan referència a comerç, patrimoni i mobilitat.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.