El Gremi urgeix millorar la neteja i la recollida de la brossa a Calella

Un grup de visitants a les portes d'un establiment de la zona turística de Calella

El sector turístic planteja la necessitat de revisar i dimensionar els serveis de neteja i recollida de la brossa a Calella pels resultats que ha donat durant l’estiu, advertint que els dèficits que hi ha detectat poden influir negativament en la imatge de la destinació. La presidenta del Gremi d’Hostaleria del Maresme, Isabell Mallol, ho ha dit en declaracions a Ràdio Calella TV, on també ha fet balanç de la temporada assegurant que s’han superat totes les expectatives d’ocupació, amb registres que han superat el 90% a l’agost i han fregat el 100% en el cas concret de Santa Susanna. “Santa Susanna ha estat a punt de morir d’èxit”, ha assegurat la presidenta del Gremi, qui també augura un bon futur a la renovada Oktoberfest de Calella que se celebrarà de l’11 al 20 d’octubre a l’envelat de la platja.

Anàlisi de punts forts i punts febles de l’estiu a nivell turístic per part de la presidenta del Gremi d’Hostaleria del Maresme, Isabel Mallol, qui ha explicat a RCT que la gran queixa del sector ha estat per la neteja dels carrers i el servei de recollida de la brossa que s’ha prestat a Calella. Exposa que hi ha hagut un dèficit important i alerta de l’impacte que pot tenir en la imatge de la destinació.

La gran queixa ha estat la neteja. Calella ha tingut un dèficit important, i això no depèn ni de jutges ni de lleis (…) Hem vist contenidors a rebossar de brossa, carrers bruts i amb pudor d’orins, i per a una destinació turística que vol ser maca i important no ens ho podem permetre.

Mallol rebat l’argument del govern municipal sobre l’ús d’aigua per a la neteja de carrers, que es va recuperar a principis del mes de setembre: “Des del Gremi d’Hostaleria del Maresme sabem que, a principis d’any i degut a la sequera, el Consell Comarcal del Maresme va oferir aigua de la dessalinitzadora de la Tordera per a neteja i reg”. Afegeix, això sí, que tenen constància que un dels vehicles utilitzats per l’empresa de neteja va estar inoperatiu per una avaria.

Quant als punts forts, les novetats de la Festa Major i la Fira de Calella i l’Alt Maresme, especialment l’ampliació de la fira d’atraccions, a més de l’aposta local per acollir la prova IRONMAN Calella-Barcelona que omplirà hotels a les acaballes de la temporada alta complint amb l’objectiu de la desestacionalització. De fet, hi haurà 3.300 dorsals en competició i molts acompanyants en la prèvia i post de la competició.

Des del Gremi també es reconeix el treball que s’està fent des de Calella per part de l’alcalde per acabar amb la multireincidència i la inseguretat amb iniciatives que han arribat a les Corts Espanyoles i s’han traduït en una reducció dels fets delictius, segons dades aportades pel mateix Marc Buch.

A l’espera de disposar de dades detallades de l’ocupació hotelera durant els mesos d’estiu, la presidenta del Gremi afirma que l’agost s’ha tancat amb xifres excel·lents. Molt més altes del que s’esperava i en general a totes les destinacions de l’Alt Maresme, amb una que despunta: Santa Susanna.

Santa Susanna ha estat a punt de morir d’èxit perquè ha arribat a unes dades d’ocupació per l’agost del 99,4%, seguit de Malgrat de Mar, amb un 94,1%, segons dades de l’INE. Calculem que Calella i Pineda de Mar també s’han mogut amb unes xifres força elevades, superant el 90%.

Si bé els hotels, aparthotels i el conjunt d’establiments d’allotjament han assolit xifres pràcticament de rècord, l’oferta complementària de bars i restaurants s’ha ressentit del tipus de contractacions, la majoria de paquets tancats amb àpats inclosos.

Sobre la nova proposa d’Oktoberfest que s’estrenarà el proper cap de setmana, quan la festa de la cervesa de Santa Susanna ja està en marxa, Mallol assegura que poden conviure i que la de Calella acabarà agafant volada.

És possible que trigui a tenir la mateixa afluència de gent, i Santa Susanna triomfarà, evidentment, però crec que amb el temps recuperarem la quota de mercat perquè Calella té un tret diferencial, que és l’oferta turística en una ciutat.

La presidenta del Gremi d’Hostaleria del Maresme, Isabel Mallol, ha expressat la seva voluntat de reunir-se amb la tinent d’Alcaldia de Turisme de l’Ajuntament de Calella, Cindy Rando, i fer-ho juntament amb Sònia Hernández, la presidenta de l’Associació Turística de Calella, entitat que representa els interessos de tots els sectors locals vinculats a l’activitat.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.