El Govern culpa al Ministeri de Foment de les deficiències del servei de tren al Maresme

El secretari d’Infraestructures i Mobilitat ha condicionat la millora del servei ferroviari del Maresme a què el Ministeri de Foment compleixi amb les inversions que té compromeses des de fa gairebé una dècada. Ricard Font ha explicat en una entrevista a l’Info Migdia de Ràdio Calella TV que l’objectiu del Govern català és garantir la fiabilitat de la línia R1 al Maresme i convertir-la en “el metro del Maresme”, però que això no serà possible si la infraestructura no amplia la seva capacitat.

ricard_fontPassaria, entre d’altres mesures, per doblar la línia entre les estacions d’Arenys de Mar i Blanes, la qual cosa possibilitaria incrementar la freqüència de pas dels combois i reduïr el temps de viatge. Així queda recollit en el Pla de Transport de Viatgers de Catalunya que el Govern català acaba d’aprovar amb l’horitzó del 2020. Ricard Font recorda que és una competència de l’Estat, que ha desatès fins al punt de no disposar ni dels estudis inicials. I això que és una mesura ja recollida en el Pla de Rodalies del 2008.

“Des del 2008 que no s’han iniciat els projectes constructius ni estudis informatius que han de facilitar que el Ministeri de Foment pugui fer aquestes inversions. Si demà li toqués la loteria, no tindria el projecte per executar-ho. Haurà de preveure no una duplicació total sinó per trams, perquè per la pròpia orografia i geografia del terreny seria impossible”, ha afirmat Font a Ràdio Calella TV.

El que sí seria possible amb l’objectiu de millorar el servei ferroviari al Maresme, però igualment està en mans de Foment, és l’ampliació de l’andana d’Arc de Triomf. Suposaria una inversió que Font entén és menor en relació al pressupost del Ministeri -de 3 milions d’euros-, que permetria incorporar un comboi més als trajectes.

Quant a les connexions amb Girona-Figueres-Portbou, el secretari d’Infraestructures i Mobilitat expressa que s’han obtingut bons resultats amb la nova línia RG1, sense transbords i amb trajectes també els caps de setmana a l’estiu. I diu que el servei s’adeqüa a la demanda existent.

“Cal un esforç de part de tots per promoure encara més la utilització d’aquest transport públic dirigit a la gent de l’Alt Maresme, la Selva, el Gironès i l’Alt Empordà perquè augmenti. Hi ha una demanda important però no als nivell que entenem hauria, hi ha camí per recórrer”, ha dit.

El Pla de Transport de Viatgers de Catalunya 2020 aborda els reptes del país perquè el transport públic sigui una alternativa real de mobilitat i, de retruc, contribueixi això a lluitar contra el canvi climàtic, la millora de la qualitat de l’aire i la seguretat viària.

Un dels projectes més ambiciosos és el desplegament de la T-Mobilitat, a finals del 2018 començant per la regió metropolitana i fins a finals del 2019. Una eina tecnològica que diu Font serà referent mundial en l’àmbit de la mobilitat i que, entre d’altres coses, canviarà el sistema actual de tarifació.

“La T-Mobilitat és pagar amb el mòbil, superar el sistema de corones actual per un sistema quilomètric, pagar per l’ús, prepagament i postpagament, tenir en una web tota la informació del transport públic en temps real i, a més, una nova eina per planificar els serveis que ens permetin atendre millor tota la demanda”, ha resumit el secretari d’Infraestructures i Mobilitat.

Entre els compromisos del Govern català hi ha el d’elaborar un Pla d’accessibilitat del transport públic per adaptar parades i estacions de bus i tren per a persones amb mobilitat reduïda.

A continuació pots escoltar íntegrament l’entrevista al secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Ricard Font.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.