El consum de formatge es va disparar durant la primera setmana de confinament
Investigadors de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) i la Universitat de Barcelona (UB) han elaborat un estudi per saber quins productes van ser els més consumits durant la quarantena. Els investigadors han fet servir dades facilitades per Bonpreu sobre els seus supermercats de 101 municipis de Catalunya. L’estudi, titulat «L’efecte dels confinaments i taxes d’infecció en les compres al supermercat» relata que els compradors van augmentar molt el consum de formatge justament la setmana en què es va anunciar el confinament.
La setmana del 14 de març, dia en què es va decretar l’estat d’alarma, el consum de formatge va experimentar un pic de vendes. Les compres de formatge van augmentar en un 67,23%. Per contra, els aliments que van caure en picat va ser el sushi. El seu consum va caure en un 42,49%, només per sota de la caiguda de compra de roba en un 55,08%, en comparació del mateix període de l’any passat. Segons els investigadors, la davallada en la compra de productes com el sushi es troba en el fet que els consumidors van prescindir dels productes que no consideren de primera necessitat.
Els productes que també més van augmentar en compres van ser els congelats i els de drogueria, com els desodorants o el lleixiu.
Altres productes com l‘oli, el cafè, el te, la pasta, les galetes, l’arròs o les conserves, segons l’estudi van incrementar en un 79,59%.
L’estudi també analitza «l’efecte estoc» en la primera setmana de quarantena. Remarquen que a mesura que augmentaven els casos Covid-19 les vendes del supermercat queien.