El Consell Comarcal actua amb contundència contra la pobresa energètica
El Consell Comarcal del Maresme ha denunciat públicament l’incompliment de la Llei 24/2015 de mesures urgents per afrontar l’emergència en l’àmbit de l’habitatge i la pobresa energètica per part de certes companyies comercialitzadores de gas i electricitat.
Segons el Consell Comarcal, el cas més destacat és el de Gas Natural Fenosa, una de les companyies amb més clients a la comarca i que des de l’aprovació de la Llei no ha fet cap comunicació de factures impagades als 25 equips de serveis socials municipals que formen part de l’àrea bàsica de l’ens supramunicipal. El conseller delegat de Benestar Social del Consell Comarcal, Jordi Mir, ha dit durant una entrevista a l’InfoMigdia de Ràdio Calella Televisió que amb aquesta mesura s’està fent justícia ja que les grans empreses han mostrat poca sensibilitat cap als problemes socials: “El que volem fer és ressò públic ja que venim d’un període llarg de crisi que estem vivint, d’un període en què els ciutadans han patit molt, han perdut poder adquisitiu, les empreses petites han patit molt i les grans continuen tenint beneficis i mostrant poca sensibilitat cap als problemes socials”.
Jordi Mir ha quantificat la pobresa a la comarca. Segons les dades del 2015, 1100 famílies de 25 poblacions del Maresme han necessitat ajuda per pagar els subministraments. Els ajuntaments han destinat 180.000 euros en ajudes per aquest concepte.
El conseller delegat de Benestar Social del Consell Comarcal ha dit que després de les festes de Nadal ja hauran reclamat la informació a totes les empreses operadores de la zona.