El comerç local, tocat pel coronavirus
Els comerciants de Calella demanen que quan s’aixequi el confinament es compri al comerç local per pal·liar les pèrdues dels dies d’obligat tancament. L’associació de comerciants Calella Centre Comercial ha engegat una campanya per fomentar el comerç local i per exemplificar que una ciutat sense comerç, és una ciutat morta. Una iniciativa que té per objectiu impulsar a què tothom torni a comprar al comerç de proximitat quan tot passi.
En moments durs, cal reinventar-se i és el que estan fent des de l’associació de comerciants de Calella. Ara, estan habilitant a la seva pàgina web un llistat d’aquells establiments que sí que estan oberts i dels que ofereixen serveis alternatius, com l’enviament a domicili. El seu president, Josep Maria Gallart, ha assegurat que encara que estiguin sota mínims han de garantir que es pugui consumir el producte local.
El que hem fet ara d’ençà que estem renovant la pàgina web, hem posat un Llista de botigues de qui té Obert, qui fa Servei a domicili, depenent de les seves característiques de negocis, per almenys, encara que estiguem sota mínims, es pugui consumir el producte local. El que estem veient aquests dies és que una ciutat sense comerç, és una ciutat morta.
De fet el president de l’associació també ha apuntat que la crisi sanitària ha provocat una allau d’expedients de regulació temporals d’ocupació (ERTO) entre els comerciants de Calella. Una suspensió dels contractes de caràcter temporal, encara que també es pot traduir en una reducció de la jornada.
N’hi ha hagut bastants, no sé el nombre concret, però és una mesura de força major. Si després, quan passi tot aquest malson la gent torna a comprar i a consumir en el Comerç local podrem redreçar la situació d’una manera més ràpida.
Una situació excepcional de la qual el comerç de Calella espera poder-ne amb les mínimes pèrdues possibles.