El Club Tennis Taula Calella ho està petant a les xarxes
Youtube, Instragram i TikTok són les tres plataformes on el Club Tennis Taula Calella hi comparteix contingut relacionat amb la seva activitat. Entrenaments i partits dels seus jugadors; tot i que també aprofita per fer difusió de moments memorables del tennis taula internacional. Sense voler-ho, el seu perfil a les xarxes socials ha experimentat un “boom” espectacular i alguns dels seus vídeos s’han convertit en tan virals que sumen milions i milions de visualitzacions. Al darrera de tot plegat hi ha Aitor Puig, el coordinador del club, que aquest matí al programa La Ciutat ha reconegut que aquest fenomen l’ha agafat totalment per sorpresa.
Aitor Puig va posar en marxa la pàgina web del Club Tennis Taula Calella on, bàsicament, hi penjava informació sobre els resultats dels partits dels equips. Va ser a partir de la pandèmia, i de la necessitat de continuar en contacte amb els jugadors perquè entrenessin, que va posar-se a fer vídeos i a penjar-los a les xarxes.
Es va animar obrint perfils a Youtube, Instagram i TikTok, amb una comunitat que és ara molt nombrosa. Més de 63.000 subscriptors a Youtube, 12.400 seguidors a Instagram i més de 63.000 a TikTok, on un dels seus vídeos ja acumula més de 18 milions de reproduccions.
El tema se’ns dispara a partir d’un vídeo que pengem a TikTok sobre un repte en forma de joc que hi participen els nostres jugadors, i cap ho aconsegueix. Va caure en gràcia i es va viralitzar. Em deien que a l’Institut tothom l’havia vist i, gràcies a això, sabien que hi havia el club a Calella. A partir d’aquí, vam explotar a les xarxes socials, de forma totalment inesperada.
El vídeo es va publicar a Tik Tok ara fa un any. Però encara en tenen un altre molt més viral, que es pot veure al canal de Youtube i que supera els 34 milions de reproduccions. Hi apareix un dels millors jugadors del món, el xinès Xu Xin, en un punt espectacular d’un partit de semifinals de l’Open del Japó del 2015.
Tot i aquestes xifres estratosfèriques, el Club Tennis Taula Calella no obté rendiment econòmic de la seva popularitat a xarxes. Segons l’expert en màrqueting online Enrique Gómez, la millor via per obtenir beneficis de la feina que es fa per mantenir la presència seria a través de patrocinis d’empreses i marques relacionades amb l’esport.
Si en algun moment volen arribar a treure un rendiment econòmic a la repercussió que tenen a xarxes bàsicament ho hauran de fer a través de patrocinis. Ara mateix, les visualitzacions a TikTok es paguen molt poc.
Ràdio Calella TV ha fet coincidir a Puig i Gómez en el programa La Ciutat, que podeu recuperar a continuació.