El CAP de Calella obté molt bona nota a l’enquesta de qualitat del departament de Salut

El Centre d’Assistència Primària de Calella, gestionat per la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, obté una puntuació de 91,6 sobre 100 a les enquestes de qualitat que realitza el departament de Salut de la Generalitat.

Les enquestes d’acreditació de centres sanitaris que fa el departament de Salut inclou 347 indicadors, alguns concrets per a cada CAP i d’altres comuns. Es tracta, segons el doctor Marcel Prats, adjunt a la direcció de la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, d’una verificació externa que avalua la feina que es fa des del CAP. El doctor Prats explica què significa haver obtingut una puntuació del 91,6: “Això vol dir que s’assoleix un grau de qualitat i de millores, tot i que entrem en una dinàmica de seguir treballant en aquesta mateixa línia de qualitat. El més important és que entrem en una dinàmica de treball orientat a la qualitat i d’acord amb les acreditacions com a la resta de Catalunya”.
Entre els paràmetres que s’analitzen en les enquestes internes hi ha l‘atenció a les persones usuàries del servei sanitari o altres més genèrics com la política i estratègia dels CAP: “Tot el que fa a processos, assistencials o no assistencials, d’atenció als pacients, d’accés a l’equip mèdic o infermer, el treball social, a la gestió, a la relació integrada dins la Corporació. A partir d’aquí es fa un barem i puntuació de tots els indicadors per obtenir aquesta nota”.
Els altres CAP que gestiona la Corporació de Salut del Maresme i la Selva, els de Lloret de Mar, Tossa, Malgrat i Palafolls, obtenen una puntuació també superior a 91 punts sobre 100.