El Cafè-Ciutat renova la seva imatge
Després més d’una dècada promovent el Comerç Just i la justícia global, els municipis de la xarxa Cafè-Ciutat, entre els quals hi ha Calella, han decidit renovar la seva imatge adaptant-la a cada població amb un segell que els identifiqui de forma local. Aquest és un projecte en què participen 12 ajuntaments i entitats de tot Catalunya per fomentar la consciència sobre el consum responsable, coneixent el seu origen i les condicions de Comerç Just en què s’ha produït.
Calella forma part d’aquest projecte des del 2011. Ara, es renova la imatge per donar-li un punt més local a l’embalatge i fomentar la venda i la conscienciació entre la població. En una entrevista al programa La Ciutat la coordinadora del projecte, Anna Bardolet, ha exposat que el seu objectiu no és vendre un nombre determinat d’unitats, sinó sumar esforços i sensibilitzar a la població a fer un consum responsable, social i que tingui en compte la producció ecològica i mediambiental.
Aquest projecte no vol vendre. Vol sensibilitzar i que la gent conegui el Comerç Just, fent lligams amb entitats socials. Ara amb nou embolcall, el que fem és unificar la imatge de tots els productes, donant-li un toc local de cada municipi.
El nou disseny ens mostra una imatge que convida a fer el recorregut del procés del cafè des de la collita fins a la tassa. Destaca el treball de les persones que permeten que assaborim una tassa de cafè. El nou cafè es pot trobar en els diferents establiments col·laboradors. Bardolet ha recordat que totes les persones que vulguin vendre el producte a la seva botiga només cal que es posin en contacte amb l’Ajuntament de Calella o amb la coordinadora.
Bardolet també ha exposat que la comercialització de cafè sempre ha estat en el punt de mira d’allò que es considera poc just per l’explotació de les persones que el cultiven. Diu que la producció del cafè genera milers de beneficis, però aquest acaben en mans, majoritàriament, de grans distribuïdors i dels fabricants. Mentre que els agricultors viuen en situacions de pobresa extrema i veuen com cada cop se’ls paga menys pel gra.
És la segona matèria prima que mou més diners el món i on sabem que hi ha moltes vulneracions de drets humans. El fet que es reguli el preu per les borses internacionals i no tant per la producció, fa que fluctuï molt el seu preu. Això es tradueix en el fet que la gent que el cultiva no li surti a compte i s’hagi d’endeutar per produir-lo.
La renovació de la imatge del nou Cafè-Ciutat, ha estat un procés col·lectiu per repensar i renovar el projecte on participen els 12 municipis que actualment formen part de la Xarxa, amb el suport de LaCoordi i la Diputació de Barcelona.
Recupera l’entrevista al programa La Ciutat: