Desconcert entre els usuaris que porten mesos sense rebre la factura de la llum
Milers de clients de les elèctriques denuncien importants retards en la recepció de la factura de la llum, i que això els impedeix comprovar que estan fent un bon ús de la nova tarifació per franges horàries. De la seva banda, les distribuïdores addueixen problemes informàtics per justificar-ho. L’advocat de consum i responsable de l’Oficina d’Atenció al Consumidor de Calella, Oriol Contreras, n’ha parlat a la seva secció al programa La Ciutat.
Contreras ha recomanat a tots els clients que acumulen mesos sense rebre la factura de la llum que ho reclamin.
Penso que és important que hi hagi constància que es reclama l’error a la companyia. Ja sigui des de la plataforma de la companyia o de l’Oficina del Consumidor. Clar, en deixarem constància però no hi haurà solució fins que ells vulguin.
L’advocat de Consum es mostra escèptic amb els motius que al·leguen les distribuïdores per justificar els retards que, en alguns casos, s’arrosseguen des del mes de gener. Per tant, d’abans dels canvis en la tarifa elèctrica.
Una empresa tan gran com aquesta no pot tenir tants consumidors sense facturar per un problema que diuen és informàtic. Amb les quantitats de diners que mouen, s’hauria d’haver solvetat fa molt temps. El problema vindrà quan comencin a facturar.
Els dèficits en el servei estan impedint que els clients comprovin si estan aplicant bé els criteris de la nova tarifació, on el preu varia segons la franja horària. Recomana que en el moment de rebre la factura es revisi bé que se’ls està cobrant correctament.
Si la nova tarifació horària promou l’estalvi o que consumim electricitat en les franges més econòmiques, si no tenim control dels últims mesos ha estat una pèrdua de temps i possiblement de diners. I segurament un conflicte que tindrem en breu.
Les companyies elèctriques han informat que posaran facilitats als clients afectats possibilitant el fraccionament de les factures.
L’advocat especialista en Consum, Oriol Contreras, atén setmanalment a l’Oficina d’Atenció al Consumidor de Calella, cada dimecres d’11 a 14h a les dependències municipals de Can Saleta. Cal demanar cita prèvia trucant al 93 766 51 64 o bé enviant un correu electrònic a aj035.consum@calella.cat.