Culpable d’homicidi imprudent

El jurat popular ha declarat culpable d’homicidi imprudent la dona que va matar la seva parella, l’estiu del 2023, durant una discussió al bar de la zona turística de Calella on vivien. L’acusada va admetre haver-lo apunyalat però va al·legar que va actuar en defensa pròpia perquè l’home l’estava agredint. Segons ha informat el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, el veredicte es va donar per vuit vots a favor i un en contra. El magistrat va autoritzar la seva posada en llibertat de manera immediata a l’espera de fixar la pena, que pot ser d’entre un i quatre anys de presó.

Culpable d’homicidi imprudent, sense l’eximent completa de legítima defensa, com havia sol·licitat la dona acusada de matar la seva parella durant una discussió a l’interior del bar La Terraza de Pablo del carrer Vallenguli, la matinada del 10 de juliol del 2023, on vivien tots dos. Aquest és el veredicte del jurat popular que, per vuit vots a favor i un en contra, ha descartat que els fets ocorreguts puguin tipificar-se com assassinat, tal com demanaven la Fiscalia i l’acusació particular exercida per la família de la víctima, un home de 40 anys. Sol·licitaven una pena d’entre 22 i 25 anys de presó, que ara quedaran rebaixats a entre 1 i 4 anys de privació de llibertat, en considerar que no hi va haver traïdoria ni tampoc acarnissament, segons es recull en el Codi Penal. El delicte d’homicidi per imprudència consisteix en l’acció de causar la mort d’una persona de manera involuntària, a causa d’una imprudència per part de l’autora.
El magistrat haurà de fixar la condemna i, de moment, ha autoritzat la immediata posada en llibertat de la condemnada, que porta gairebé 2 anys en presó provisional.
El #jurat considera culpable per majoria de 8 vots a 1 per un delicte d’#homicidi #imprudent l’acusada de matar un home amb un ganivet, durant una discussió, l’any 2023 a #Calella
— TSJCat (@tsj_cat) March 24, 2025
Durant el judici, i segons informa la periodista Elena Burés, que ha seguit el cas, l’acusada va explicar que va apunyalar-lo per l’esquena en legítima defensa perquè l’home l’estava agredint i fins i tot va intentar cremar-li la cara en un dels fogons del bar. “Era la meva vida o la seva”, va apuntar a preguntes de la fiscal. També va relatar que era víctima de maltractaments continuats per part de l’home i que el consum d’alcohol agreujava la seva agressivitat. La seva defensa va demanar-ne l’absolució.
De la seva banda, la tesi de les acusacions és que la dona va atacar-lo quan estava desprevingut i embriagat, i que va tardar més de mitja hora als serveis d’emergències. Durant aquest temps, va gravar-lo ferit i va enviar els vídeos a la seva mare. Un cop van arribar els sanitaris, no van poder fer res per salvar-li la vida.