Convertir la zona blava en zona de residents, un dels projectes presentats als Pressupostos Participatius
L’aparcament a Calella és un tema que preocupa als veïns i veïnes de la ciutat. Consideren que hi ha una gran dificultat per trobar un espai on deixar el cotxe i que el preu de la zona blava és molt elevat, tal com van explicar els ciutadans als micròfons de Ràdio Calella TV. Pedro Gabriel és un veí que ha volgut posar-hi solució i ha presentat dues propostes als Pressupostos Participatius.
Un dels projectes s’anomena “Més x menys“. El seu promotor ha explicat quins són els avantatges que espera aconseguir.
El projecte ‘Més x menys’ consisteix en aconseguir pels residents i treballadors de Calella més avantatges a l’hora d’aparcar: a un preu molt més assequible, perquè fins ara tenim un preu que jo considero que és abusiu i, a més a més, és impossible a vegades aparcar. Això comporta més trànsit al cor de la ciutat i fora del poble. Això provoca també, indirectament, més trànsit a la N-II i més trànsit al poble.
Per aquest motiu, proposa convertir totes les places d’aparcament de la ciutat, que actualment estan classificades com a zona blava o zona blanca, en places de resident, les anomenades zones verdes. Una regulació que ha implantat aquest estiu Pineda de Mar.
Seria convertir tota la zona blanca i blava en zona verda o resident. La finalitat és que paguin més els que no són residents i els turistes. El que no pot ser és que la gent vingui de fora i aparqui per un euro al dia i que després els residents no trobem aparcament. Per exemple, a Pineda han fet zona verda. Per què aquí a Calella no es fa? Ara, probablement, molta gent de Pineda vingui aquí a Calella a aparcar i ens trobem amb el nostre problema i, a més a més, un afegit.
El preu de la zona verda seria inferior per les persones resideixen a Calella i també per les que hi treballen. Gabriel ha plantejat el cost d’un euro a la setmana durant tot l’any. Per tant, a les zones turístiques que actualment només són de pagament durant la temporada estival, s’hi hauria de treure tiquet durant tot l’any. En total, el projecte té un cost de 15.000 euros.
L’altra proposta, també relativa a la mobilitat a la ciutat, s’anomena “No + cues” i el pressupost estimat per realitzar-lo és de 30.000 euros. Gabriel ha detallat en què consisteix.
La proposta que jo he fet és que el Passeig de les Roques amb el carrer del Mar hi ha una cruïlla que t’obliga directament a anar del carrer del Mar fins la N-II. La meva proposta és que es faci un carril de doble direcció fins el carrer Jovara i que si et permet l’horari continuïs pel carrer Jovara i si no, fer com fa ara la gran majoria que és anar per la Riera, passar el pont i agafar la platja. L’altra opció que jo havia proposat és que al mateix Passeig Marítim la possibilitat d’asfaltar tota aquesta zona de doble via amb un carril bici amb plaça de residents o zona verda.
Per tal de passar sota el pont de fusta, Gabriel proposa enderrocar una part del mur per construir dos carrils o, en el seu defecte, instal·lar un semàfor que reguli el pas dels vehicles.
Hores d’ara, una comissió tècnica està estudiant la viabilitat de totes les propostes presentades. Més endavant, els promotors de les iniciatives podran defensar-les davant del Consell Municipal de Convivència i Participació, on s’escolliran les cinc més adequades per sotmetre-les a votació popular. Encara no s’ha fet oficial el calendari de votacions.
A continuació podeu recuperar l’entrevista íntegra a Pedro Gabriel, promotor dels dos projectes.