Consells per anar de rebaixes

La botiga pot negar-se a canviar un producte o a retornar-nos els diners? És una de les preguntes més freqüents que els organismes de consum reben per part dels compradors, ara durant les rebaixes però també durant tot l’any. Per garantir-nos unes compres segures, l’Agència Catalana de Consum acaba de llistar una sèrie de consells que hauríem de seguir tots perquè no ens venguin “gat per llebre”.

I el primer que se’ns recorda és que les botigues no tenen cap obligació de fer rebaixes, que és diferent a treure saldos (productes que tenen algun desperfecte o estan en desús) i a fer liquidacions (per esgotar existències per tancament o canvis de local).

Així doncs, un producte rebaixat ha de mostrar el preu original i el que queda amb el descompte que es fa; i ha de tenir les mateixes condicions de qualitat i garanties. I també durant aquest període, l’establiment ha de permetre els mateixos mitjans de pagament que la resta de l’any.

L’Agència Catalana de Consum aconsella informar-se prèviament de la política de canvis per evitar sorpreses, ja que les botigues no tenen l’obligació de canviar productes que estan en bon estat. I sempre conservar les factures o tiquets de compra per si s’ha de fer alguna reclamació. Aquesta es pot fer a la mateixa empresa, per mitjà d’un full oficial de reclamació que tenen l’obligació de facilitar. Si en el termini de 30 dies no han donat resposta, la via és acudir al servei públic de consum del municipi.

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.