Consell Comarcal del Maresme demana a l’ACA reactivar el Pla de Rieres

La consellera de Medi Ambient i Canvi Climàtic del CCM Comarcal del Maresme, Montserrat Garrido (JxCat), ha passat aquest matí pel programa La Ciutat per parlar de les accions que duran a terme des del consell comarcal per pal·liar els efectes del Gloria a la comarca i per presentar les polítiques que estan engegant des del Consell Comarcal del Maresme en termes de mobilitat i medi ambient. Pel que fa als desperfectes del Gloria, la consellera ha assegurat que estan treballant per demanar la declaració de zona catastròfica i que ja han engegat els primers contactes amb l’Agència Catalana de l’Aigua per reactivar el Pla de Rieres. I sobre la mobilitat, Garrido s’ha referit a la C-32 i a la finalització de la concessió l’agost del 2021, afirmant que tot apunta que la Generalitat apostarà per un sistema tarifari de vinyeta.

Garrido ha assenyalat que un dels problemes que s’han trobat els diferents municipis del Maresme és que les rieres han baixat plenes, i en molts casos s’han desbordat i han arrasat amb tot allò que han trobat per davant. És per això, que en un Consell d’Alcaldes extraordinari celebrat la setmana passada per avaluar els danys del Gloria, els 31 alcaldes van demanar que l’ACA, responsable de les rieres, que actuï o els deixi als ajuntaments fer les tasques de manteniment.

L’ACA és la responsable del manteniment de les rieres per això en el consell alcaldes extraordinari, tots van queixar-se d’aquest, del problema de les rieres. Perquè moltes vegades quan demanes l’autorització tampoc te la donen. No és fàcil, així tenim el piset.

Des del Consell han començat amb els primers contactes per demanar una reunió amb l’ACA perquè es torni a activar pla de Rieres, que anys enrere van implementar a la comarca. Un projecte que va servir per arreglar els vorals de les rieres, netejar-les i mantenir-les en bon estat per evitar danys com els causats pel Gloria.

Amb tot, des del Consell Comarcal també volen demanar la declaració catastròfica i ja s’ha acompanyat als ajuntaments afectats perquè comencin amb els tràmits. Una demanada que si prospera es traduirà en diners i feina pels habitants desocupats.
Ha aprofitat per fer una avaluació dels danys ocasionats al Maresme pel Gloria i ho ha titllat de catàstrofe. Ha lamentat que gran part dels agricultors perdessin la totalitat de les seves collites i ha afegit que és el moment de fer quelcom per aturar el canvi climàtic.

Ha estat una catàstrofe perquè les finques dels pagesos han quedat desdibuixades, han quedat tots els cultius arrasats, el que vol dir que no tindrem producte de temporada. A més, no és sols valor econòmic, sinó també sentimental. Això ha estat un avís perquè ens posem les piles per aturar el canvi climàtic.

Garrido es pregunta qui pagarà el manteniment de l’autopista si és gratuïta

La Generalitat vol presentar un sistema de vinyetes per l’autopista C-32, que es planteja implementa a partir 2021 quan finalitzi la concessió. La consellera de medi ambient, ha apuntat assegurant que és l’opció que té la Generalitat per poder fer front el manteniment que requereix l’autopista.

Per l’autopista hem buscar sistema de vinyeta, qui l’utilitzi la pagui i qui no l’utilitzi no la pagui. Això és el que s’està treballant des de la Generalitat i ens ho han de presentar. Per què si fem una autovia gratuïta qui pagarà el manteniment?

Garrido també ha volgut respondre a les declaracions d’Antoni Esteban, de Preservem el Maresme, que va fer la setmana passada a Ràdio Calella TV, assegurant que el departament de Territori es va gastar els diners del Maresme a la línia 9 del metro. Garrido no ha constatat, ni ha desmentit a Esteban, només ha assegurat que no se sap on anat a parar aquests diners, però que “el que està clar és que aquests diners no han arribat mai”.

Depèn de qui escoltes et diuen que aquests diners han anat a la línia 9 del metro i depèn de qui et diu que han anat per habitatge social. La realitat és que aquests diners no hi són.

Quant a la línia de Rodalies, Garrido ha afirmat que són conscients que s’haurà de traslladar del front marítim per fer-la passar per l’interior. També ha carregat contra ADIF assegurant que és inacceptable tenir unes infraestructures tan velles i rudimentàries al Maresme, quan la línia R1 és la més utilitzada de tot Catalunya.

 

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.