Com digitalitzar el teu bar o botiga d’alimentació?

Els ajuntaments de Calella i Malgrat de Mar han unit esforços per impulsar un programa de formació i assessorament digital per a empreses de restauració i alimentació. Aquests sectors donen feina a més de 1.500 persones entre les dues poblacions, i la idea és oferir totes les eines possibles perquè puguin créixer i prosperar en aquesta nova realitat digital. El programa TTT (Treball, Talent i Tecnologia) es va presentar el juliol passat a Malgrat de Mar i demà dimecres es donaran a conèixer els resultats de la diagnosi feta en un acte a Can Saleta, on també es decidiran les accions concretes que podran seguir les empreses del sector de la cadena d’alimentació per tal d’incorporar els processos digitals i les noves tecnologies en el seu dia a dia amb l’objectiu de millorar l’eficiència del seu negoci.

La jornada tindrà lloc a l’Auditori de Can Saleta, aquest dimecres 17 de novembre, de 17.30 a 19.30h. Després de les presentacions institucionals a càrrec de Marc Buch (alcalde accidental de Calella) i del batlle de Malgrat de Mar, Joan Mercader; es posaran en comú els resultats de la diagnosi de les empreses de la cadena d’alimentació, des dels productors fins a les indústries alimentàries o els bars i restaurants.

El consultor calellenc Jordi Verdura oferirà la ponència titulada La transformació digital a la cadena de valor de la restauració i l’alimentació i seguidament hi haurà la presentació de les diferents propostes d’acompanyament que han desenvolupat les àrees de Promoció Econòmica dels dos consistoris. Hi haurà iniciatives tant de contingut tècnic com formatiu, i els assistents podran escollir les que finalment es duran a terme d’acord amb els seus interessos i necessitats.

Hi ha places disponibles. Els interessats han de contactar amb l’àrea de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Calella a l’adreça aj035.promocioeconomica@calella.cat.

En què consisteix la transformació digital?

La transformació digital no suposa únicament fer petites inversions en la creació de pàgines web o xarxes socials vinculades a l’empresa per consolidar la seva presència a l’entorn. Realment implica una renovació i transformació de la cultura corporativa a partir de la incorporació de processos digitals i de noves tecnologies que permetin millorar-ne l’eficiència i obtenir millors resultats.

En el cas de les empreses del sector de la cadena d’alimentació es tractaria de solucions per augmentar les vendes, optimitzar la gestió d’escandalls, estocs o transports; reduir la petjada ambiental o millorar les competències digitals de les persones treballadores, entre d’altres.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.