Carles Gironès (PIMEComerç): “Als comerços de Calella no els han d’espantar les plataformes digitals de compres”

El president de PIMEComerç Vallès Oriental i Maresme opina que l’aparició de les plataformes de compres per Internet ha d’incentivar als petits empresaris locals a iniciar un procés de modernització dels seus establiments per adaptar-los als nous hàbits de consum dels clients. Carles Gironès reconeix que el petit i mitjà comerç català està “patint” aquesta nova competència però l’anima a plantar-hi cara, posant en valor els seus punts forts: la proximitat, la qualitat i el tracte personal del qual sempre ha fet gala. En declaracions a Ràdio Calella TV, ha posat de relleu el treball que s’ha iniciat a Calella amb la taula de comerç local, la segona que es crea a Catalunya i la primera del Maresme.

PIMEComerç s’encarrega i la coordinació tècnica de la taula local que s’acaba de crear a Calella i que tindrà un caràcter permanent. El president de la sectorial al Vallès Oriental-Maresme, Carles Gironès, ha explicat a l’Info Migdia que l’objectiu de fons és dinamitzar el sector, vist des d’una perspectiva global.

No busquem només ajudar al comerç perquè no pot anar sol. Necessitem que tot l’entorn funcioni, és a dir, un comerç modernitzat i adaptat a les noves tecnologies i a les necessitats dels clients, però també un entorn que ho faci fàcil. Que tinguem una ciutat ben endreçada, ben senyalitzada i il·luminada, amb zones d’aparcament, una oferta de restauració que sumi atractiu.

En aquesta línia, Gironès creu que la part pública, representada en aquest cas pel Govern Municipal, ha de participar de manera activa a les sessions de la taula local i fer-se pròpies les conclusions o iniciatives que es plantegin per tal de superar l’actual moment de dificultats.

Una situació en la que hi ha influït, entre d’altres, l’aparició de les noves plataformes de compres digitals que han accelerat el canvi d’hàbits de consum. Diu però que s’entomar com una oportunitat de canvi i d’obrir el negoci a nous mercats, aprofitant els punts forts que tenen els comerços de tota la vida.

Podem competir i no ens han d’espantar les plataformes digitals que diuen s’estan menjant el comerç, i no és així. L’únic que es tracta de donar-li el mateix servei, amb l’aventatge que coneixem el nostre client, i ell ens coneix a nosaltres. Ens posa cara a l’hora de comprar per Internet. Li hem de posar fàcil: que des de la feina pugui comprar i al vespre passar a recollir-ho, i portar-ho nosaltres a casa seva. Ens hi hem d’adaptar.

Els productes de qualitat i ecològics, de quilòmetre zero, i mediambientalment sostenibles són altres valors en alça en les dinàmiques actuals de consum. I diu el president de PIMEComerç que només les botigues de ciutats com Calella poden garantir-los i ho han d’explotar.

Carles Gironès ha animat el sector local a participar a la taula que ha començat a caminar a Calella, i que es tornarà a reunir aquest mes d’abril. Als empresaris els anima a sortir de la seva zona de comfort, encarar els reptes de futur i fer-ho amb el coixí de l’assessorament que els poden donar.

És molt important que tot el comerç, tota la restauració i tots els negocis de serveis formin part de la taula, de forma directa o indirecta a través dels òrgans de representació. Perquè totes les idees, suggerències o queixes es posin sobre la taula i es treballi. No és fàcil, però ho farem.

En paral·lel això, segueixen les accions de reflexió a l’entorn del futur del comerç local. Aquest diumenge 7 d’abril se celebrarà la quarta edició de la Jornada de Comerç Local “Aixequem les persianes”. Es parlarà sobre l’estratègia per fer atractius els productes o serveis. Tindrà lloc a l’Espai Mercat, a partir de les 9.45h. Ho organitza l’Ajuntament de Calella amb el suport de la Diputació de Barcelona.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.