Candini subscriu el “Pacte per la Mobilitat al Maresme”

La proposta que fa el govern de la Generalitat es va presentar ahir als alcaldes de la comarca, entre ells l’alcaldessa de Calella, que va defensar els interessos de la ciutat i la zona nord del Maresme

L’Alcaldessa de Calella, Montserrat Candini, ha subscrit la proposta que ara ha fet el Departament de Territori, però destacant que les propostes no neixen de la Generalitat sinó dels agents del Maresme implicats en la mobilitat: “Com a mínim fa tres anys que hi aprofundim en diverses reunions. Recordo que aquseta anàlisi de cada necessitat es va fer entre gener del 2014 i febrer del 2015 amb totes les forces polítiques de la comarca. vam presentar un document marc inicialment  que el Departament se’l va fer propi, va fer una diagnosi, i el que ahir vam presentar és un conjunt de mesures d’aquset pacte”.

Malgrat aquest treball conjunt fet ja amb el territori, el Conseller es va donar dos mesos per aprovar el document amb els agents implicats del Maresme. Candini: “Com més aviat puguem aprovar aquest document  més aviat el Govern podrà reclamar la transferència dels diners al Ministeri, i els alcaldes podem empènyer i demanar el compliment per part de Foment dels diners per realitzar les propostes“.

imageCandini ha comentat que ahir a la trobada va defensar els interessos dels municipis turístics de l’Alt Maresme pel que fa a la poca capacitat dels trens que comuniquen Barcelona amb la nostra zona. Arreglar això costa entre 3 i 5 milions d’euros perquè cal fer canvis a la sub-estació d’Arc de Triomf. “Alguns dels trens venen amb molt pocs vagons. Se’ns va explicar que hi ha un problema a Arc de Triomf, la sub-estació que facilita que el trànsit sigui el més àgil possible. cal una estructura tècnica nova a Arc de Triomf, amb un cost d’entre 3 i 5 milions d’euros, que permetria mobilitzar trens amb més vagons“, ha explicat Candini

autopista_c-32_Pel que fa a la pacificació de la carretera Nacional 2 i l’autopista C-32, Candini té clar que no s’ha de renovar el peatge un cop acabi la concessió actual l’any 2021, i sigui una via gratuïta. Però tem que quan la C-32 absorbeixi els cotxes que ara van per l’N-II també quedarà massa saturada i s’ha de pensar ja en dissenyar una altra via ràpida que creui la comarca. Candini. “Si traslaldem tota la densitat de trànsit de l’N-II a la C-32-mantenint la C-32 pacificada i amb totes les càrregues importants per l’autopista- la C-32 anirà molt carregada. ja sigui pel tarnsport de mercaderies o altres qüsetions, en unes planificacions territorials de mobilitat, sempre és intel·ligent tenir dissenyades Vies Ràpides“.

Ara el treball que cal fer és posar el desplegament del pla en un calendari.

Aquí podeu escoltar l’entrevista sencera a Montserrat Candini, emesa a l’Info Migdia

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.