Calella tindrà base territorial d’una Unitat Mòbil del Servei de Teleassistència
La Diputació de Barcelona preveu ampliar el parc d’unitats mòbils del Servei Local de Teleassistència, assignant a Calella una de les seves bases territorials. Al Maresme, actualment només n’hi ha una instal·lada a Mataró, i en general veu reforçat el seu servei amb les unitats de segona resposta. És una de les novetats derivades de l’objectiu de potenciar aquest servei, que ofereix atenció domiciliària a persones en situació de risc, per factors d’edat, fragilitat, solitud o dependència. A Calella hi ha 366 usuaris.
El Servei Local de Teleassistència posarà en marxa el mes d’abril un model personalitzat d’atenció. “Més seguiment i visites a qui ho necessita, i pels que tenen més autonomia es reforçaran les accions preventives. Augmentaran els dispositius del servei, arribant als 100.000 usuaris el 2020; i els dispositius complementaris de seguretat, que creixeran un 250%. En aquest cas s’adrecen a detectar riscos a la llar, com per exemple incendis”, ha explicat Pachi Rivas, tècnica del Servei de Suport als Programes Socials de la Diputació de Barcelona.
Aquest reforç s’implementarà de forma homogènia al conjunt de la demarcació entre els usuaris i els que s’incorporin de nou. El Servei Local de Teleassistència de la Diputació de Barcelona realitzarà visites de revalorització de les persones.
“Es farà entre els que ja estan al servei, que són els que s’estan categoritzant per visitar a partir del mes d’abril; i els nous que entren. La intenció és que de cara al desembre, amb una base d’aproximadament 77.000 persones, tinguem el model plenament implementat”, ha indicat.
Així mateix, el servei redefinirà la xarxa de bases territorials per a les unitats mòbils, passant de les 11 actuals a tenir-ne 16. Dues d’elles estaran instal·lades al Maresme i, segons ha confirmat la Diputació de Barcelona, se n’estrenarà una a Caella. El parc mòbil arribarà als 29 vehicles -n’hi ha onze actualment- amb personal que dona resposta a emergències amb un temps màxim de 40 minuts, resolució d’incidències tècniques, o activitats programades.
El Servei Local de Teleassistència és un servei universal d’atenció domiciliària que funciona les 24 hores del dia i els 365 dies l’any. Està inclòs en la cartera de Serveis Socials de Catalunya que, des del 2015, ha atès prop de 150.000 persones.