Calella té un índex alt de segregació escolar

Calella té un índex de segregació escolar alt. Així ho anuncia la Fundació Bofill a través d’un informe per posar dades a aquest problema. A partir d’aquí, diuen, volen començar a donar passes per lluitar contra la segregació escolar. L’informe ha analitzat els municipis amb més de 5.000 habitants, entre els quals, es troba Calella.

Per mesurar la segregació escolar es té en compte la dissimilitud, és a dir, els centres escolars on bona part de l’alumnat estranger està distribuït de manera desigual.
Segons l’informe elaborat per la Fundació Bofill i amb dades del Síndic de Greuges i del Departament d’Educació Calella té un índex alt de segregació escolar. Es considera alt quan hi ha una dissimilitud per sobre del 0,30 a primària o del 0,20 a secundària. El municipi té una dissimilitud de 0,29 a l’educació primària i un 0,20 a secundària.
Això vol dir que el 29% dels alumnes estrangers de primària i el 20% de secundària haurien de canviar de centres escolars perquè tots tinguessin la mateixa composició social.
En aquest mateix informe, la Fundació Bofill insta a lluitar contra aquesta problemàtica. Amb tot, afegeix que no hi ha una única solució per poder afrontar-la.