Calella presenta la nova maquinària de neteja

Els ciutadans de Calella disposaran en breu d’una aplicació mòbil amb la qual podran fer arribar a l’Ajuntament qualsevol incidència relacionada amb la neteja de la via pública. També es posa en marxa un número de telèfon 24H, el 93 766 21 87, amb la mateixa finalitat que té l’APP.

Aquestes novetats del servei de la recollida i neteja de la ciutat, que presta Urbaser-Arca del Maresme, s’han presentat aquest matí juntament amb els 24 vehicles nous que incorporen l’última tecnologia per fer més efectiva i ràpida la neteja de la via pública.

Durant la presentació, l’alcaldessa Montserrat Candini, ha parlat de la finalitat de la nova APP: “El que volem és que aquesta complicitat per part de la ciutadania i l’ajuntament, que cada ciutadà acabi sent també una mica els nostres ulls. 8 km2 de ciutat, dos milions de metres quadrats de voreres són unes característiques molt concretes i no podem tenir un policia o funcionari públic a cada cantodona. Estem convençuts que amb aquests instruments i amb aquests ciutadans que en són molts i responsables i dediquen també part del seu temps a dir aquelles coses que es poden fer millor”. 

Per la seva banda, el gerent de la UTE Urbaser-Arca del Maresme, Albert Manduley, ha destacat la importància que la nova flota de camions i maquinària de neteja incorporin l’última tecnologia: “Un bon percentatge de vehicles elèctrics, tenim més eines per posar aigua al carrer, que és el que dóna més sensació de neteja, tenim nous recol·lectors, més caixes obertes -vehicles amb plataformes que permeten recollir tot tipus de material del terra-“.

Segons els responsables de l’empresa, la neteja de la ciutat millorarà també amb més hores de servei, més efectius al carrer i un millor servei de la deixalleria mòbil.

L’alcaldessa ha volgut incidir en el civisme i la responsabilitat col·lectiva a l’hora de mantenir neta la ciutat: “Jo apel·lo a la responsabilitat col·lectiva, apel·lo a la conscienciació cívica, que per sort el 99,90% de la població ho és però malauradament també hi ha un percentatge de gent que no ho és i ens pot malmetre el conjunt de despesa i inversió alhora. Però crec que amb aquestes eines noves segur que podrem aconseguir corregir aquest petit percentatge de gent que malmet la feina col·lectiva i que tots ens beneficiem d’una ciutat neta”.

Candini ha recordat que el cost anual del servei de recollida i neteja de la ciutat ascendeix a 2 milions 200 mil euros.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.