Calella permetrà la circulació de patinets elèctrics només a la façana litoral
L’Ajuntament de Calella reacciona a l’aparició d’aparells de mobilitat personal anunciant un decret que en regularà la circulació, previ a una futura modificació de l’ordenança municipal. Es planteja que patins elèctrics, segways i altres tipus de ginys portats per un sol usuari puguin anar, únicament, pel camí de sorra en el tram del Passeig Manuel Puigvert i pel carril bici a Garbí. El consistori reclamarà a les empreses de lloguer establertes a Calella que difonguin la regulació i se’n facin responsables, per evitar així un conflicte de convivència amb vianants i vehicles.
Tres empreses de lloguer de patinets elèctrics i d’altres ginys de mobilitat personal han obert darrerament a Calella provocant que, des del consistori, s’hagi decidit regular-ne la circulació. S’han produït problemes de convivència amb vianants i vehicles, amb qui han de compartir l’espai públic; i la voluntat és delimitar per on poden moure’s.
“Deixar-los circular únicament pel litoral i treure’ls de carrers i zones peatonals. La intenció és que puguin anar pel camí de platja al tram del Passeig Manuel Puigvert, on hi ha limitació de velocitat a 20 quilòmetres per hora, per tant no hi ha cap problema per conviure amb els vehicles; i pel carril bici del Passeig de Garbí. També pel camí del cementiri si volen enllaçar amb Pineda de Mar”, ha explicat el tinent d’Alcaldia de Seguretat, Convivència i Mobilitat de l’Ajuntament de Calella, Albert Torrent.
Quedarien afectats per la regulació tots els ginys considerats aparells de mobilitat personal que no tenen tracte de vehicles. “Tant patinets elèctrics, amb mànec o sense, segways o monopatins amb rodes al costat… Tots els aparells que entren dins l’inclassificable, preeminentment amb motor”, ha precisat el tinent d’Alcaldia. No poden circular per vies reservades a cotxes o motocicletes, ni tampoc en zones peatonals.
“Tenen un botó que en permet la circulació a velocitat elevada i això és el que no podem permetre, perquè se n’està fent un mal ús”, ha afegit.
Se’n controlarà la velocitat i també la forma de conducció, encara que des de l’Ajuntament de Calella es recorda que la responsabilitat recau en les empreses de lloguer, a qui es demanarà que informin als usuaris sobre les restriccions de circulació. “Quan resolguem què poden fer i què no, serà qüestió d’anar a explicar-ho i ells complir-ho (…) És la seva obligació perquè, directament, nosaltres només podem actuar sobre les persones quan tenen els aparells en propietat”, ha indicat Torrent, qui admet que l’existència de només tres empreses de lloguer a Calella en facilita el control.
Albert Torrent ha explicat que s’està enllestint un decret d’alcaldia per reaccionar davant aquest fenomen nou a Calella, que s’aprovarà a principis de juny. És la fórmula que permet regular-lo de forma immediata, encara que es planteja com un instrument provisional en vistes a una futura modificació de l’ordenança municipal de circulació. Aquest és un procés que implica un tràmit burocràtic més llarg.
El tinent d’Alcaldia de Seguretat, Convivència i Mobilitat diu ser conscient que la restricció d’ús a la façana litoral pot acabar col·lapsant els trams. En tot cas, exposa que s’anirà veient quina resposta s’obté per decidir si cal prendre altres mesures.