Calella ha donat 21.965 euros a la campanya Para Los Valientes, però se’n necessiten més
A través diverses iniciatives a benefici del projecte de construcció del futur SJD Pediatric Cancer Center. Avui ho recordem perquè és el Dia Internacional Contra el Càncer Infantil. La campanya Para Los Valientes, apadrinada pel jugador del FC Barcelona, Leo Messi, continua en marxa havent aconseguit, pel moment, la meitat de la inversió necessària, que és de 30 milions d’euros. Calella s’ha bolcat amb aquesta causa sobretot a partir del cas particular de dues famílies de la ciutat, una d’elles va participar a l’espot promocional. Es poden continuar fent donacions per construir el centre europeu més important en la lluita contra el càncer infantil, que permetrà avançar en la investigació i millora dels tractaments que reben els petits valents que s’hi enfronten.
Per exemple, comprant els escuts solidaris que té la Policia Local de Calella, i que incorporen l’eslògan de la campanya. Es demana un donatiu de 4 euros, i segons informa el cos policial, ja s’han acabat els 500 escuts de la primera remesa. Encara no s’ha fet oficial la recaptació per mitjà d’aquesta iniciativa, a l’espera doncs de sumar-la al còmput de l’aportació que des de la ciutat s’ha fet a la campanya.
“La idea ens va arribar de la Policia Local de Sant Celoni i Caldes de Malavella, que en van ser impulsores; ho vam parlar entre nosaltres i tothom ho va veure molt alt. Es va fer l’encàrrec dels escuts, que han arribat i s’han començat a distribuir. En demanarem més a mesura que s’acabin, perquè és una campanya que no té data de caducitat”, explicava l’Inspector, Joan Vilademat.
Les aportacions que es comptabilitzen són les aconseguides a través de la Gala Benèfica que es va celebrar el juliol passat al Teatre de la Sala Mozart. La va organitzar la família d’en Ferran, un petit pacient de l’Hospital Sant Joan de Déu, i va incloure diverses actuacions musicals. Entre elles, les de Mònica Green, Marian Barahona i Nikole Kollars. Es van recaptar 2.960 euros.
En Ferran, i els seus pares, en Jordi i la Laura, apareixien al primer espot promocional de la campanya Para Los Valientes, i a partir del seu testimoni, Calella va començar a moure’s per aportar-hi un gra de sorra. En una primera entrevista a Ràdio Calella TV, ara farà just un any, Jordi Bosch exposava la necessitat d’invertir en la investigació per superar el sostre actual de curació del càncer infantil, que és del 80%.
“Els nens amb càncer infantil reben un tractament que residual dels adults, per això hi ha aquesta necessitat vital per recaptar diners per investigar. Són uns grans desconeguts i per això des de fa molts anys estan estancats en la taxa del 80% de curació. Hi ha un 20% dels nens que no es curen i crec que és una xifra massa alta, i els que es curen no ho fan amb les màximes garanties. La investigació també s’ha de dirigir a minimitzar-ne les seqüeles”, va explicar Bosch.
En aquell moment, es promocionava la venda de les anomenades polseres Candela entre el teixit comercial de Calella. És una de les primeres accions que s’han impulsat per contribuir a la investigació contra el càncer infantil, i que encara rutlla. Les fan les mateixes famílies que reben atenció a l’Hospital Sant Joan de Déu, a partir de colors. Nieves Tejeda, la mare del tristament desaparegut Fèlix Junquera, explicava llavors que rebien l’escalf i les ganes de col·laboració de Calella. “Dèiem que hem d’aprofitar aquesta solidaritat de la població calellenca i organitzar alguna jornada dedicada exclusivament a recaptar fons per aquest laboratori Cancer Center. Hem de fer alguna cosa. Ja sabem que Calella destaca per la seva solidaritat i que tindrem el recolzament de molts amics”, va declarar a Ràdio Calella TV.
El van tenir del teixit comercial, que immediatament va recollir el guant i va idear el sorteig d’una Megapanera de productes donats per botigues i establiments calellenc. Amb la venda de les butlletes de participació, i de aportacions de diverses entitats locals, es van recaptar 13.000 euros. El premi se’l va emportar Judith Bordas: un gran lot de desenes de productes i serveis valorats en 7.350 euros.
El sorteig es va fer per la Festa Major de La Minerva. Per la petita del juny, la Festa Major de Sant Quirze i Santa Julita, els Gegants de la ciutat, en Quirze i la Minerva, els geganters i els grallers van sortir en cercavila amb les senyals de guerra contra el càncer infantil pintades a la cara. Una mostra més de la implicació de Calella en la lluita contra aquesta malaltia considerada rara i minoritària.
Una altra de les aportacions fetes a la campanya provenen de les activitats celebrades durant aquells dies de setembre. 4.005 euros del concert benèfic que es va fer a l’envelat amb l’orquestra Costa Brava. Els va recollir Jordi Bosch en nom de la Fundació Sant Joan de Déu. “4.005 gràcies, diria jo. Una aportació que simbolitza esperança, ganes que el projecte es consolidi. Hem palpat que és cosa de tots, de les famílies que ens està tocant passar aquests moments i de les que malauradament vindran en un futur immediat”, va manifestar.
Des de l’Obra Social Infantil de l’Hospital Sant Joan de Déu, en diverses ocasions, han agraït la implicació de Calella amb el gran repte de construir el SJD Pediatric Cancer Center. Sobre això, ens arribava una molt bona notícia a finals d’any. Es posava data d’inici a les obres, la primavera d’aquest 2018, i es confirmava que s’havien aconseguit la meitat dels 30 milions d’euros necessaris. “Hauria de permetre atendre més nens, ara tenim dificultats perquè són molts, que vénen de tot el món i per atendre’ls millor: generar nous tractaments i noves teràpies que ajudin a curar-los millor i sense seqüeles. Més i millor. Ja tenim 15 milions i podem començar les obres, de fet tenim previst iniciar la primera fase el primer quatrimestre de l’any vinent”, va anunciar Manuel Castillo, director del centre.
El primer objectiu de la campanya Para Los Valientes és aconseguir els diners, 30 milions d’euros, per aixecar les parets del que serà el nou centre de referència internacional en la investigació i el tractament del càncer infantil. Després, un altre igualment important: recollir altres 30 milions d’euros més per comprar una màquina de radioteràpia amb protons -tecnologia puntera- que permet una major precisió en el tractament dels càncers en determinats òrgans.