Calella es promocionarà a Fitur com una ‘destinació total’
Cultura, patrimoni, gastronomia, comerç i esport són els atractius turístics que Calella promocionarà a la fira internacional de Turisme de Madrid, Fitur, que s’inaugura aquest dimecres 20 de gener. La destinació local es presentarà com una destinació integral en una de les trobades més importants del sector que reuneix institucions, touroperadors, hotels, agències de viatges i experts en gestió turística; i que durant el cap de setmana obre portes al públic general. L’objectiu de l’àrea de Turisme de l’Ajuntament de Calella és reforçar el posicionament dins el mercat espanyol, que el 2015 va créixer un 13,17%.
Calella serà una de les destinacions turístiques que es promocionaran a Fitur, dins l’estand institucional de Catalunya. Hi serà de dimecres a diumenge, amb personal de l’Oficina de Turisme de Calella, que a Madrid enceta el calendari firal turístic i estrena el material promocional que s’ha preparat per al 2016.
En ell s’hi recull l’àmplia oferta que Calella disposa per al públic familiar, incidint especialment en els serveis i activitats que hi troben aquells que vinculen vacances i esports. S’aprofitarà per donar a conèixer la distinció Vila Europea de l’Esport 2016 i altres iniciatives que s’han impulsat conjuntament amb l’empresariat com el paquet turístic Calella Cycling Experience. “S’ha editat un fulletó específic perquè el turista que visiti Calella tingui informació detallada sobre els allotjaments que poden oferir un servei més especialitzat, amb espais per guardar i netejar les bicicletes o eines per a reparar-les. També l’oferta de lloguer de bicicletes i les diverses rutes que hi ha definides per Calella i per tota Catalunya”, ha explicat la directora de l’Oficina de Turisme de Calella, Grace Livingstone.
Livingstone ha assegurat que l’esport com a atractiu turístic està associat a qualitat. Ha dit que porta “bon turisme a Calella”, i que és un dels potencials que cal reforçar dins el mercat de proximitat. De fet, només el mercat espanyol va créixer el 13’17% durant el 2015, situant-se com el segon emissor més important pel que fa al volum de pernoctacions. “L’espanyol és un mercat molt important, i dins d’aquest el del País Basc, per la qual cosa probablement anirem també a la fira Expovacaciones de Bilbao. Però quan en referim al turisme de proximitat, també cal incloure-hi el català”, ha especificat Livingstone.
L’esport és un dels valors turístics que Calella promocionarà a Fitur, juntament amb el catàleg d’instal·lacions públiques i privades disponibles, al mateix nivell que l’oferta cultural, patrimonial -incloent el recentment inaugurat Museu del Turisme-, i gastronòmica i comercial. S’ha treballat amb la idea de mostrar-se com una destinació integral.
Si bé els primers dies de la fira es preveuen contactes amb professionals del sector -touroperadors, hotels, agències de viatges o consultories-, durant el cap de setmana el recinte obre portes al públic en general. L’any passat va rebre gairebé 97.500 visitants, i aquest és un dels factors que, segons la directora de l’Oficina de Turisme, justifiquen la necessitat que Calella sigui a Fitur: “Hi ha molta gent que organitza les seves vacances on-line i, per això, és molt important arribar al públic final, fer promoció i donar-los informació de manera directa”.
Bèlgica i Dinamarca són les pròximes cites en el calendari que tenen marcades els responsables de l’Oficina de Turisme de Calella per promocionar la destinació local.