Calella es promociona a Bèlgica participant en el Salon des Vacances

Calella continua apostant pel turisme Belga. És per això que la setmana passada va ser a Brussel·les promocionant la seva oferta de turisme familiar i esportiu al Salon des Vacances. És una de les fires de referència del país i d’Europa adreçada als professionals, però també al consumidor final. L’edició d’enguany ha comptat amb més de 800 destinacions representades i ha tingut una assistència mitjana de 100.000 visitants.

L’assistència al Salon de Vacances s’emmarca dins l’estratègia de promoció turística de la ciutat en els diferents mercats emissors amb especial incidència en la promoció del turisme esportiu, actiu i familiar.
Catalunya ocupa la tercera posició entre les destinacions espanyoles, per darrere de València i Andalusia. Durant el 2019 Catalunya va rebre la visita de 402.100 belgues, un 16% dels que van viatjar a l’Estat espanyol. La seva estada es de set dies i l’allotjament preferit és l’hotel, un 62% prefereix aquesta fórmula, seguit de les cases o apartaments de lloguer, que opten per aquesta modalitat un 25%, i molt per sota, l’estada en càmpings, que només atrau un 6% del total. El turisme belga presenta un perfil de visitant molt familiar i tranquil i fa una despesa mitjana de 900 euros per persona, una de les més elevades entre els mercats emissors europeus.
Pel que fa a Calella, el mercat belga s’ha mantingut bastant estable en els últims anys, amb 39.890 pernoctacions registrades entre els mesos de maig i octubre de 2019.
El turista belga, generalment, viatja a Catalunya a principis d’estiu, sobretot al mes de juliol, atret per les platges, el seu entorn i natura, tot i que també aprecia les visites culturals, la gastronomia local i la pràctica d’activitats com el senderisme o el cicloturisme.