Calella, entre els cinc indrets turístics més coneguts de la província de Barcelona
L’onada de primavera de l’informe d’Opinió ciutadana sobre el turisme a l’entorn de Barcelona elaborat pel LABturisme de la Diputació de Barcelona constata una millora de la percepció de l’activitat entre la població. Se la considera com la segona en generació de riquesa i, en general, està ben valorada per a la població. Entre els punts forts, destaca l’impacte econòmic que genera, i entre els febles, les aglomeracions i la superpoblació.
Canvi de tendència en la percepció ciutadana sobre el turisme, que millora en imatge i, fins i tot, hi ha un ampli consens en què s’ha de fomentar pels beneficis econòmics que suposa per al territori.
Els ciutadans enquestats també han assenyalats quins són els indrets turístics de la província que més i millor coneixen, a excepció de la ciutat de Barcelona. Montserrat i Sitges són els que més, seguits de Castelldefels, el Montseny, Calella -que ocupa la cinquena posició- i el Berguedà.
Aquest és el tercer any consecutiu que es realitza el seguiment d’aquests indicadors per mitjà d’enquestes telefòniques que s’han dut a terme entre el 5 i el 12 d’abril, a persones majors de 16 anys que porten almenys un any vivint a Catalunya.