Calella en Comú tira per terra l’estudi de mobilitat que ha presentat Aldi

El projecte de l’Aldi està pràcticament enfilat, pendent que la Generalitat doni el vistiplau als darrers informes tècnics perquè es doni la llicència d’obres a la promotora. Un d’aquests és el que fa referència a l’impacte sobre la mobilitat del sector, que ha encarregat Aldi i que tenen sobre la taula tant l’Ajuntament de Calella com la direcció general de Transports i Mobilitat, que encara no s’hi ha prounciat. Sí ho ha fet el grup municipal de Calella en Comú, a l’oposició, que ha alertat del cúmul d’incorreccions que presenta el document per sostentar la seva tesi: l’obertura de l’Aldi al sector de l’Hospital no tindrà impacte sobre la mobilitat. Així ho ha assegurat el portaveu dels comuns, Sebastián Tejada, que en declaracions al programa La Ciutat ha alertat de les complicacions que comportarà a nivell de trànsit de vehicles i de persones l’activitat que generarà aquesta nova superfície comercial.

Tejada ha reclamat al Govern Municipal que faci una revisió a fons de l’estudi de mobilitat sobre la implantació de l’Aldi al sector de l’Hospital per les complicacions que assegura tindrà tant per la circulació de cotxes com de persones. El portaveu de Calella en Comú ha dit que l’empresa que ha elaborat l’informe de mobilitat s’ha basat en paràmetres i procediments incorrectes per justificar el seu objectiu i defensar els interessos de la promotora.

El seu interès és demostrar que la superfície comercial no tindrà afectació a la mobilitat de vehicles i persones a la zona. En això l’empresa és coherent, però la lectura ràpida de l’estudi evidencia que és tendenciós i les conclusions són radicalment incorrectes.

En una entrevista al programa La Ciutat, el portaveu dels comuns ha detallat els principals punts de discrepància amb l’informe que ha presentat l’empresa contractada per Aldi, que és la mateixa que va realitzar l’estudi de mobilitat sobre el projecte del Mercadona de la Riera Capaspre. Tejada ha parlat dels punts que es prenen per comptabilitzar la densitat de trànsit que passa per la carretera N-II, la negativa sobre un augment de la mobilitat com a conseqüència de la posada en funcionament de les plantes alçades del dret a vol de l’Ajuntament de Calella, i la capacitat de l’aparcament soterrani.

I ha fet referència al fet que els vehicles i les persones que passaran a moure’s pel sector ho hauran de fer per uns circuits prou complexos.

Els cotxes han d’anar per una zona molt sinuosa, on hi ha punts foscos i turistes que van a peu, la pujada del carrer del Pi, complicada per fer maniobres com perquè hi hagi cua amb camions que van a descarregar a l’Aldi.. El circuit té una complicació molt elevada (…) Tampoc hi ha cap proposta per solucionar l’enorme problema del trànsit de peatons entre el túnel i la Riera Capaspre. Allò és com un Scalextric i el trànsit de persones es fa gairebé per la calçada.

L’escrit de Calella en Comú sobre l’informe de mobilitat també s’ha fet arribar a l’Ajuntament de Calella, amb el compromís de l’alcaldessa de fer-ne un estudi detallat, segons ha indicat Tejada. Es desconeix quan es produirà la resolució de la direcció general de Transports i Mobilitat, en un dels últims passos del procés perquè es posi la primera pedra al polèmic projecte de l’Aldi.

Recupera a continuació l’entrevista a Sebastián Tejada:

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.