Calella en Comú reitera que el bus urbà circula per sobre la velocitat permesa

Calella en Comú va presentar un prec en el Ple del 16 de desembre del 2021 on denunciava que el bus urbà que connecta Calella amb Pineda de Mar circulava per sobre de la velocitat permesa dins dels carrers del nucli urbà, posant en perill als vianants i ciclistes. Nou mesos més tard de presentar aquell prec, continuen constatant que la línia de bus no ha reduït la velocitat i encara circula a una velocitat inadequada. Per tot plegat, els comuns demanen a l’executiu local que activi els mecanismes per corregir-ho i aposten per crear noves línies de bus que permetin destensar l’actual.

Sebastián Tejada, portaveu de Calella en Comú, reitera que tenen constància que “sovint” superen el límit dels 20 quilòmetres per hora i que això posa en perill la seguretat dels vianants.

Vam constatar i continuen constatant que els busos d’aquesta línia sovint superen la velocitat permesa. La justificació que hi trobem és lògica. Tenen 60 minuts per fer un recorregut en el qual molts cops es troben molts obstacles, sobretot pel nucli urbà de Calella. Té 46 parades entre Calella i Pineda, té menys de 80 segons entre parada i parada i és habitual que quan el conductor troba 50 metres de carrer lliures, accelera sobrepassant el límit.

Tejada exposa que aquest ajustat horari fa que el conductor tingui una pressió molt elevada per complir amb els horaris estipulats i evitar retards. Un fet que posa en perill als vianants i a les bicicletes.

El conductor té una pressió molt alta per complir amb aquests horaris. El conductor va tens i quan té l’oportunitat d’accelerar, accelerar. Això compromet la seguretat dels vianants i ciclistes, sobretot en un nucli urbà com el nostre, amb voreres estretes. Per això vam presentar el prec i ara ho reiterem, perquè la petició no està satisfeta.

Els comuns tenen calculat que unes 2.000 persones es mouen diàriament en cotxe entre Calella i Pineda, sovint amb vehicles ocupats tan sols pel conductor. És per això que proposen apostar, una vegada més, per la mobilitat sostenible, amb més busos que permetin destensar l’actual línia urbana i amb carrils bici que connectin amb els municipis veïns.

El transport públic i en bicicleta és una solució lògica per anar de Calella a Pineda. Una ruta que dura 60 minuts entre dues ciutats limítrofes és excessiu. Si volem que la gent deixi el cotxe a casa, hem d’oferir una bona connexió amb transport públic. Per tant, el futur implica crear més línies, més directes i pacificades. Un parell de línies paral·leles que assegurin aquests criteris i que permetin als conductors destensar-se.

Els comuns asseguren que amb un transport públic eficient es podria ajudar a crear nous hàbits entre la ciutadania i reduir els efectes del canvi climàtic.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.