Calella dona resposta a les queixes del Síndic en un termini màxim de 15 dies
Del conjunt dels 30 municipis que tenen conveni amb el Síndic de Greuges de Catalunya, Calella és el que respon més ràpid. El temps de resposta de l’Ajuntament de Calella va ser durant el 2016 de 15 dies.
Així ho ha dit l’adjunt al Síndic de Catalunya, Jaume Saura. Segons ell, la xifra s’ha reduït considerablement ja que al 2014 el consistori trigava 187 dies en donar resposta: “A Calella hem fet un petit estudi i hem vist que dels 30 municipis amb els que tenim conveni és el que té uns temps d’espera més ràpid. Aquest any ha estat de 15 dies sumant tots els tràmits d’un expedient. Sumant la resposta inicial de petició d’informació fins a la resolució. Són terminis molt curts, ha millorat moltíssim”.
Jaume Saura ha destacat del balanç d’actuacions del 2016 la presentació de 4 queixes adreçades a l’Ajuntament, bàsicament per temes de medi ambient -sorolls en zones d’oci- i infància.
Pel que fa a les queixes adreçades a altres administracions, des de Calella el Síndic va rebre 24, la majoria per a la Generalitat i els temes vinculats a salut, serveis socials i tributs: “Al 2016 es van rebre 24 queixes de ciutadans de Calella adreçades a la Generalitat. La majoria, 14, són per temes de serveis socials, també d’infància”.
L’adjunt al Síndic de Greuges de Catalunya ha tornat a insistir que per a una ciutat com Calella, amb menys de 20.000 habitants, no cal una figura del defensor local del ciutadà. Tot i això, si l’Ajuntament finalment la crea, hi haurà una bona comunicació i entesa, tal i com ara es produeix amb el consistori: “Nosaltres creiem que una població com Calella amb menys de 20.000 habitants és una despesa excessiva. La feina de fer el seguiment i consulta de les queixes ja la podem fer des d’aquí.
Per aquest 2017 s’han previst dues visites de l’equip del Síndic a Calella.