Calella cobrarà vint vegades més d’Abertis per l’IBI de l’autopista

Accés a la C-32 des de Calella

Des d’aquest 2017, l’empresa concessionària de l’autopista C-32 haurà de pagar a l’Ajuntament de Calella una quota de l’Impost de Béns i Immobles (IBI) vint vegades superior que fins ara. Gaudia d’una bonificació del 95% en l’impost que acaba d’expirar, amb efectes notables sobre les arques municipals de Calella i d’altres 141 municipis travessats per les vies que explota.

A Calella, que Abertis pagui el 100% de la quota de l’IBI significarà que es passi d’uns ingressos d’11.000 euros -segons càlcul del 2016- a multiplicar-los per vint i percebre 224.0000 euros, a partir d’aquest 2017. Ho ha explicat el tinent d’Alcaldia d’Hisenda, Jordi Sitjà, qui ha indicat que l’increment exponencial ja està incorporat al Pressupost Municipal corrent.

“El 100% de la quota és de l’ordre de 224.000 euros en el cas de Calella, i això suposa un augment de pràcticament 213.000 euros: fins ara liquidaven uns 11.000 euros. Aquest és el diferencial que li pertoca al municipi en funció dels metres lineals d’autopista que passen pel nostre territori”, ha precisat Sitjà.

La bonificació de l’IBI de les autopistes, aplicada des de l’any 1972, ha estat motiu de batalla judicial entre els ajuntaments de la comarca del Maresme, que defensaven cobrar-ne la totalitat. Un recurs que finalment es va perdre en favor dels interessos de l’empresa.

“Sempre hi havia hagut moltes discrepàncies amb el fet de si els pertocava o no la bonificació, però els ajuntaments vam perdre el recurs en última instància, al Tribunal Suprem, que va donar la raó a la concessionària. Això ha fet que en els últims anys s’hagi hagut de bonificar l’IBI en un 95% perquè hi estavem obligats per llei”, ha afegit.

El tinent d’Alcaldia d’Hisenda exposa que els ajuntaments afectats entenien que el cobrament íntegre de l’IBI era una qüestió de justícia i celebra que a partir d’ara ens troben en un escenari de “normalitat”.

Abertis, que es beneficiava de la bonificació en trams de l’AP-7, l’AP2, la C-32 i la C-33, haurà de pagar un extra de 14 milions d’euros. La direcció de la companyia va garantir fa dies el pagament de les quotes a tots els municipis “com es fa habitualment”.

Compartir

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.