Calella augmenta el nombre de pernoctacions en un 119% respecte a l’any anterior
Gairebé 1,7 milions de turistes han pernoctat a Calella, segons els indicadors de gestió recollits gràcies al Sistema d’Intel·ligència Turística de l’Ajuntament de Calella. Aquesta xifra posa de manifest un increment de les visites d’estrangers a la ciutat. Esdeveniments com ara l’Ironman, el Sing For Gold o l’Oktoberfest han millorat el percentatge d’ocupació, que a més han permès un gran impacte en l’economia del municipi.
Enguany Calella ha sumat 1.685.294 pernoctacions, una dada que suposa un increment del 119% respecte de l’any anterior, on hi va haver 767.556. La corba de demanda dels turistes envers la ciutat de Calella ha crescut exponencialment fins a situar-se, fins i tot, amb dades millors que abans de la pandèmia.
D’aquesta manera es consolida el procés de recuperació del turisme aquest any 2022, després de la greu crisi patida a causa de la Covid-19. Els actes que es fan al municipi suposen un gran atractiu per als turistes, a més de permetre reduir la taxa d’atur i generar un impacte econòmic molt positiu.
Pel que fa al nombre de turistes que han visitat Calella entre el gener i el setembre d’aquest mateix any, són un total de 462.393, més que el 2021 o al 2019. El lloc de procedència de la majoria d’aquests visitants és França. Tal com explica l’Ajuntament en el seu comunicat, aquest fet es deu a la campanya de màrqueting que el consistori va fer amb l’Associació Turística de Calella, en el mercat francès.
I pel que fa a dades econòmiques, hi ha hagut una redistribució econòmica a la ciutat. El turista francès és qui més despesa ha fet entre aquests mesos, amb 5 milions d’euros. El segueixen els neerlandesos i els britànics.
Precisament aquesta despesa turística ha anat a parar en gran part als allotjaments (32,4%), seguit del consum (26,3%) i els restaurants (13,7%). Per sota del 10% han rebut aquesta despesa econòmica la moda (9,9%), els reintegraments (9,5%), i l’alimentació (6,1%).