Bon inici de campanya nadalenca a Calella
Amb l’encesa de llums del darrer divendres, la ciutat de Calella dona tret de sortida a la campanya de Nadal, una data clau per a les botigues del municipi, que esperen unes bones xifres després d’un any complicat marcat per la recuperació de la pandèmia.
Les joguines són una de les compres estrella de Nadal, Vanesa Leal, de la jogueteria Don Dino, afirma que enguany les vendes s’han anticipat per la por a la manca d’estocs:
La gent s’ha avançat, amb la por de no saber si es podran reposar els estocs, aquest mes de novembre hem vist que la gent ha anat bastant de pressa. D’altra banda, a partir d’aquest pont la gent se sol animar més, però amb tot el que està passant no ho tenim del tot clar.
La decoració nadalenca de les llars, també és un aspecte important d’aquesta època de l’any i està assolint unes bones xifres en vendes, tal com afirma Maria Rosa Folgado, d’Establiments Folgado:
Ara comença el pont i la gent ara comença a decorar la casa. També tenim molts clients que van entrant, miren i compren. Bé, la gent s’anima.
Les dades ja parlen d’un creixement molt important de les compres nadalenques, segons el darrer informe de Deloitte, les famílies a Espanya tenen previst gastar una mitjana de 613 euros, un 14% més que el 2019, quan es preveien unes despeses de 554 euros.
D’altra banda, l’any 2020 va ser molt dur per a les vendes de Nadal, un fet que enguany ha canviat segons Leal:
El mes de novembre ja ha estat millor, ara el desembre també ho crec. Aquest any es nota que tot està obert, hi ha menys restriccions i la gent es pot moure. Tot això fa que les coses vagin millor que l’any passat.
Així doncs, Calella viu una campanya de vendes de Nadal amb bones expectatives respecte de l’any 2020, quan a causa de la pandèmia de la Covid-19, el consum va baixar en picat. Enguany, les compres s’han avançat respecte del que era habitual i s’espera que segueixin creixent després d’aquest pont.