Congo Jazz Square: Les escales mecàniques de la Carla Bley
CongoJazzSquare: Les escales mecàniques de la Carla Bley
Com anem, gent del Mississippi?
Permeteu-me que avui us presenti la Carla Bley: pianista,compositora,arranjadora i directora. Va començar venent cigarretes al Club Birdland (on tocava, entre d´altres, en Charlie Parker).Allà va poder començar a escoltar jazz, especialment en Count Basie, del qual se´n declarava admiradora. A poc a poc es va anar fent un nom dins el circuit de clubs. Va conèixer el pianista Paul Bley que la va animar a compondre. Aviat va començar a guanyar-se el respecte de grans músics com en George Russell, Jimmy Guifre o Don Ellis.
I quan ja començava a estar afiançada va engegar el seu monumental projecte: “Escalator over the hill”(Escales mecàniques damunt la muntanya) una òpera on barrejava jazz,música hindú, country, rock, blues, free i improvisació vocal. Va aconseguir el suport de músics de diferents procedències: Don Cherry, Linda Ronsdtat, Sheila Jordan,Charlie Haden… El llibret està basat en poemes del seu amic Paul Hines.
L´argument està situat en un hotel abandonat on els residents deambulen sense saber on està la sortida. Un grup de rock per un cantó i un grup de música hindú per un altre, tractaran d´ajudar els extraviats. L´obra ocupava 3 LP de l´època…
Avui escoltarem part del disc i també d´altres col·laboracions amb el vibrafonista Gary Burton, amb el trompetista Paolo Fresu i el baixista Steve Swallow.
Sigueu ben rebuts a les escales mecàniques de la Carla Bley.