[Àudio] [La Ciutat] Jordi Verdura (consultor màrqueting digital): “S’ha de picar molta pedra”
Amb eines econòmiques, les petites i mitjanes empreses poden aconseguir bons resultats amb màrqueting digital. Només cal tenir perfils a les xarxes socials, una connexió a Internet i invertir en un material bàsic. La clau de tot és fer-se visible i tenir present que no s’aconsegueix d’avui per demà, sinó que s’ha de treballar durant un temps per obtenir visibilitat. Jordi Verdura, consultor en xarxes socials, es dedica a acompanyar empreses que vulguin aprofitar l’oportunitat que ofereixen les xarxes socials per fer màrqueting i millorar-hi la seva comunicació.
Diu Jordi Verdura que fa uns anys no s’imaginava que podria guanyar-se la vida i acompanyar a altres persones a fer-ho gràcies a Facebook o a Instragram. Afirma que no és una feina que es faci en dos dies, però que permet tirar endavant i promocionar un petit negoci amb una mínima inversió.
Jordi Verdura és geòleg i va treballar en aquesta professió 10 anys fins que l’empresa on era a causa de la crisi va fer fallida. A partir del 2012 decideix “reciclar-se” (així ho defineix ell), i es va formar en màrqueting digital, analítica web i ecommerce.
Ara es dedica professionalment a acompanyar a la petita i mitjana empresa, al comerç local i a l’administració pública en el món de les xarxes socials. En 6 anys ha atès a 86 clients, amb molts casos d’ èxit.
Diu Jordi Verdura que part de la clau de l’ èxit és saber envoltar-se de gent amb qui et complementes i, sobretot, fer molta feina. L’expert afirma que aquelles persones a les que ara els hi van bé les coses a les xarxes socials i venen bé els seus productes és perquè porten temps “picant pedra” perquè no és ràpid. El que si que té clar és que, a banda de fer molta feina i tenir un bon producte, cal marcar la diferència per aconseguir la visibilitat que requereix el teu negoci i saber a quin públic t’adreces.
Aquest és el cas d’alguns comerços locals i tradicionals de Calella i l’entorn als quals ha assessorat Verdura, que han aconseguit visibilitat a les xarxes socials i ara això els hi suposa el 50% de la facturació.