Aturades les obres de reconstrucció del pont de Malgrat de Mar per on passa el tren

Imatge d'arxiu

El coronavirus també ha paralitzat els treballs de reconstrucció del pont sobre el riu Tordera per on passa la via del tren de l’R1. Unes obres que s’han aturat a conseqüència del cessament de tota l’activitat no essencial. El passat febrer ADIF va anunciar que les obres de reconstrucció costarien uns 8,5 milions d’euros i que tindrien un termini d’execució d’uns deu mesos, és a dir, es preveia que el servei tornés a la normalitat a finals d’any. Ara però, els terminis no es podran complir, ja que les obres han quedat aturades. Fonts d’Adif asseguren que es reprogramà del tot, després de la crisi sanitària quan es pugui recuperar la normalitat. Serà llavors quan intentaran agilitzar els treballs per minimitzar al màxim la demora.

La caiguda dels ponts de Malgrat de Mar per on passa la via del tren i la carretera BV-6001 va ser una de les principals afectacions de la borrasca Gloria a les comarques del Maresme i la Selva. Les obres que Adif va començar al passat febrer, consistien a cimentar a 40 metres de profunditat per donar-li més solidesa al pont i guanyar en altura per evitar afectacions de futures crescudes del riu Tordera.

D’altra banda, l’obra que sí que continua endavant és la de l’altre pont de la Tordera caigut durant el temporal, el de la carretera BV-6001 que també connecta Malgrat i Blanes. Fons del Departament de Terrritori i Sostenibilitat detallen que els treballs no s’aturen perquè aquesta és una obra d’emergència. El nou pont tindrà una longitud d’uns 220 metres i una amplada de 13 metres. El Govern calcula que el projecte costarà 5,3 milions d’euros.

Potser t'interessa

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.